دستگاه ماینر غیر مجاز در شهرستان ایرانشهر

همراهی و ارائه گزارش های مردمی نقش مهمی در شناسایی و کشف مراکز غیر مجاز رمز ارز دارد، دستگاه‌های‌ ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ های ناخواسته را سبب می‌شوند.
  • کشف ۱۴ دستگاه ماینر غیر مجاز در شهرستان ایرانشهر

به گزارش خبرگزاری برقاب و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، مدیر امور برق شهرستان ایرانشهر گفت: طی اقدامی عملیاتی توسط پرسنل این امور، ۱۴ دستگاه ماینر غیرمجاز در شهرستان ایرانشهر کشف و ضبط شد.

ابراهیم سلیمانی اظهار داشت: این تعداد
دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز از یک منزل مسکونی کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: با توجه به سهم بالای مصرف برق دستگاه های ماینر، کشف و ضبط دستگاه ماینر غیر مجاز و مراکز غیرمجاز از برنامه های مهم و مستمر شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان است.

مدیر امور برق شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه همراهی و ارائه گزارش های مردمی نقش مهمی در شناسایی و کشف مراکز غیر مجاز رمز ارز دارد، گفت: دستگاه‌های‌ ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ های ناخواسته را سبب می‌شوند.

وی تصریح کرد: از شهروندان گرامی تقاضا داریم به منظور ایجاد رفاه و آسایش عمومی در صورت مشاهده موارد مشکوک استفاده غیرمجاز از برق، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، هر دستگاه ماینر معادل ۲.۵ کیلووات ساعت برق یعنی معادل یک دستگاه کولر گازی ۲۴ هزار مصرف برق دارد که این مهم فشار بسیار زیادی را به شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم خواهد کرد. ‌