خدمات دهی به مشترکان برق اردبیل با هوشمندسازی مراکز اتفاقات ۱۲۱
شرکت توانیر برای حل این مشکلات، طرح جدیدی را با عنوان “ هوشمند سازی مراکز اتفافات (طرح هما)”در قالب یک بخشنامه به تمامی شرکت های توزیع نیروی برق ابلاغ کرد. در این بخشنامه با برقراری ارتباط یکپارچه نرم افزارها و زیر ساختهای موجود در حوزه بهره برداری و مهندسی از نرم افزار ثبت حوادث، سامانه های مرکز تماس با قابلیت توسعه درگاههای ارتباطی متنوع برای برقراری ارتباط مشترکان، بانکهای اطلاعاتی به روز شده در سطح خدمات مشترکان و نرم افزار GIS و با استفاده از سیستم carpc (نرم افزار تبلت خودروهای اتفاقات)، فرآیند پاسخگویی و اطلاعرسانی به مشترکان از زمان ثبت تا اعلام حادثه به خودروهای اتفاقات و رفع خاموشیها توسط اکیپهای عملیاتی به صورت یک فرآیند مکانیزه و بدون دخالت اپراتورهای پاسخگو و تماماً هوشمند فراهم خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با عنوان اینکه طرح همای یک به صورت ۱۰۰ درصدی در استان اردبیل تحقق یافته و اجرایی شده است، گفت: برای محقق شدن کامل هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق در سرتاسر استان، طرح همای دو از ماهها قبل در حال اجرا است که پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی را طی کرده و امیدواریم تا نیمه دوم سال آینده، شاهد تحقق کامل این مهم باشیم.
حسین قدیمی با اشاره به ارسال خودکار خاموشیها به تبلت اکیپهای عملیاتی و مستندسازی پایدار تمامی حوادث و اتفاقات شبکه در طرح همای دو اظهار کرد: تکمیل گزارش رفع خاموشیهای فشار متوسط، فشار ضعیف و روشنایی معابر در نرم افزار تبلت توسط اکیپهای عملیاتی به صورت آنلاین و کاهش تماسهای تلفنی بیسیم اپراتوری، از دیگر مزایای این طرح محسوب میشود که علاوه بر کاهش مدت زمان رفع خاموشیها، به رضایتمندی مشترکان منجر خواهد شد.
وی با اشاره به مانیتورینگ لحظهای خودروها بر روی نقشه و شناسایی نزدیکترین خودرو به محل حادثه در طرح همای دو افزود: از آنجایی که امورات سیستمی کنترل خواهد شد، رصد و کنترل اکیپها، با بهترین شاخص ها صورت خواهد گرفت که کیفیت و کمییت خدمات را بهبود خواهد بخشید.
ارسال دیدگاه