تمام تلاش مسئولان برای تامین پایدار آب شرب مردم است

مدیر آبفای نجف آباد در پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران با محوریت مدیریت مصرف گفت: به رغم محدودیت های موجود، مسئولان تمام تلاش خود را برای تامین پایدار آب شرب به خرج می دهند.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان؛ جواد کاظمی حضور مادران و دختران در این پویش را حائز اهمیت برشمرد و اظهار داشت: سعی شده در این برنامه نکات آموزنده ای در راستای مصرف درست آب به مادران و دختران آموزش داده شود تا این افراد با پیاده سازی این نکات در محیط خانه، زمینه ساز فرهنگ مصرف درست آب باشند و دیگر شاهد مصرف بی رویه آب توسط هیچ قشری نباشیم.
وی افزود: از شهروندان می خواهیم ما را در ارائه خدمات بهتر با مصرف درست آب یاری کنند و در این میان نقش مادران و دختران بسیار حائز اهمیت است چرا که آنان آینده سازان کشور را تربیت می کنند و الگوی رفتاری فرزندان به شمارمی آیند.
رئیس خانه فرهنگ آب استان نیز در سخنانی ضمن توصیه به مدیریت درست و بهینه مصرف آب به موضوع آب مجازی اشاره کرد و گفت: آب مجازی آبی است که در صنایع و کشاورزی برای تولید محصولات از آن استفاده می شود که در طول شبانه روز هر نفر بیش از ۴ هزار لیتر به صورت مجازی آب مصرف می کند.
زهره تشیعی اضافه کرد: لوازم بسیار خوبی برای کنترل و کم کردن مصرف آب تولید شده که استفاده از آن‌ها می‌تواند در کاهش مصرف آب تأثیر فراوانی داشته باشدکه در این میان می توان به تجهیزات کاهنده مصرف آب اشاره کرد چرا که با استفاده از این ابزار مصرف آب شرب بین ۳۰ الی ۵۰ درصد کاهش می یابد.
رئیس خانه فرهنگ آب شرکت آبفای استان اصفهان به سرانه مصرف آب نیز اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف آب دراستان در طول شبانه روز ۱۵۰ لیتر است این درحالیست که این رقم در نجف آباد برای هر نفر به ۲۰۰ لیتر در شبانه روز می‌رسد، پس می طلبد مردم این منطقه آب را بهینه مصرف کنند.
وی در ادامه به اهمیت مصرف درست آب پرداخت و گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از هدر دادن آب، آموزش افراد از سنین پایین است. در کودکی که بسیاری از رفتارهای انسان شکل می‌گیرد و عادات درست قابل آموزش هستند می‌توان روش های استفاده درست از آب را به طور مستقیم و غیرمستقیم آموزش داد. لزومی ندارد کودکان حتما در کلاس‌های درس مدرسه و آموزش‌های مستقیم این نکات را بیاموزند بلکه با قرار گرفتن در شرایط و موقعیت‌های آموزشی، با دیدن و شنیدن هم می‌توان مفاهیم بسیار مهم و آموزشی را منتقل کرد.
در ادامه رئیس آموزش و پرورش نجف آباد گفت: این پویش با هدف مدیریت مصرف آب برگزار شد و با روش های نوین به زبان ساده و به صورت شاد و طنزگونه راههای مصرف درست آب به مادران و دختران آموزش داده شد که انتظار می رود حاضرین این نکات را به خوبی را فرا گرفته و مد نظر قرار دهند.
عابدینی افزود: اگر آب در کره زمین نباشد هستی تحت شعاع قرار می گیرد و نابود می شود و در قرآن کریم هم آمده است از آسمان آب را فرو فرستادیم تا زمین بعد از مرگ زنده شود، بنابراین برای ادامه حیات باید آب را درست مصرف کنیم و دانش آموزان باید بدانند برای داشتن کشوری آباد و سر سبز باید آب بهینه مصرف شود.