در هفته ای که گذشت؛

بهسازی پست های توزیع برق ۵ روستای شهرستان بیجار

“هادی محمدمرادیان” از بهسازی و ساماندهی خط فشار متوسط و پست های توزیع برق ۵ روستای تابعه شهرستان بیجار طی یک هفته کاری و با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد .

به گزارش برقاب، “هادی محمدمرادیان” از بهسازی و ساماندهی خط فشار متوسط و پست های توزیع برق ۵ روستای تابعه شهرستان بیجار طی یک هفته کاری و با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ “هادی محمدمرادیان در تشریح این خبر گفت : در  راستای اجرای طرح جهادی بهارستان جهت توسعه و نگهداری شبکه های توزیع برق روستایی کشور ، علاوه بر بهسازی و ساماندهی شبکه سیمی فشار ضعیف کلیه روستاهای تابعه شهرستان بیجار با کابل خودنگهدار ، خط فشار متوسط و پست های توزیع برق در ۵۶ روستا نیز تا پایان سال ۱۴۰۲نوسازی شده بود و ادامه این طرح مهم در سال جاری نیز کماکان در دستور کار واحد مهندسی و نوسازی برق این شهرستان قرار دارد .

محمدمرادیان افزود : با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش تلفات انرژی ، کاهش خاموشی ها و تأمین برق پایدار برای مشترکین روستایی ، پروژه های اصلاح و بهسازی خطوط فشار متوسط و پست های توزیع روستاهای دهبنه ، باباکرم ، قزلجه ، سعدآباد و قزلبلاغ در اردیبهشت ماه سال جاری و در بازه زمانی یک هفته کاری به اتمام رسید.

وی همچنین تصریح کرد :  به منظور اجرای این پروژه ها ۵۰۰ متر خط فشار متوسط و ۵ دستگاه پست هوایی توزیع برق با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال نوسازی شد. 

محمد مرادیان در پایان گفت: شهرستان بیجار به عنوان وسیعترین شهرستان در سطح استان کردستان ، با ۱۴۳۷ کیلومتر خط فشار متوسط و  ۵۶۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف ، بیشترین طول خطوط شبکه های توزیع برق در استان را به خود اختصاص داده است و مجموعه توزیع برق بیجار با وجود ۲ پست فوق توزیع و ۱۲۱۸ پست توزیع برق ، وظیفه برق رسانی به بیش از ۴۵ هزار مشترک را به انجام می رساند.