برگزاری اولین رویداد ملی مساله محور مدیریت مصرف آب در مشهد

نخستین رویداد ملی مساله محور در حوزه مدیریت مصرف آب شهری با عنوان نوآوری های اجتماعی آب شهری و با هدف جذب ایده و محصولات برتر خلاقانه و حمایت از مجموعه های صنایع خلاق و دانش بنیان به همت شرکت آب و فاضلاب مشهد و به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی آبفا مشهد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در این رویداد که با حضور دانشجویان، اساتید و جمعی از مدیران برگزار شد گفت: این شرکت در راستای رسالت خود برای اجرای رویکردهای مدیریت مصرف آب در شهر مشهد و پیرو ابلاغیه وزارت نیرو  مبنی بر اجرای طرحی دانش بنیان با عنوان مشهد هر حساس به آب/ دوستدارآب، اقدامات زیرساختی و اجرایی را از سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار داده است.

حسین اسماعیلیان افزود: در سال ۱۴۰۳ که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، در جهت بهره گیری حداکثری از خلاقیت ها و توانمندی های مردمی، رویدادهای مساله محور با عنوان نوآوری های اجتماعی آب شهری که از آن به آبینو یاد می شود پایه ریزی شد تا با طرح مسائل و چالش های اجتماعی و فرهنگی مشهد در حل بخشی از مسایل آب دومین کلانشهر کشور سهیم باشند.

وی ادامه داد: طی فراخوان صورت پذیرفته از آذر ماه ۱۴۰۲ تاکنون ۵۴ ایده در حوزه علوم اجتماعی و فرهنگسازی از سراسرکشور دریافت گردید که بعد از بررسی اولیه، ۱۰ ایده برتر در این رویداد توسط تیم‌ های خلاق ارائه و ۳ طرح برتر و ۳ طرح شایسته تقدیر انتخاب شدند؛ همچنین در این رویداد ۳ سرمایه گذار حضور داشته تا از ایده های برتر به جهت توسعه ایده ها حمایت نمایند.

همچنین مدیرکل دفتر تلفیق مصرف منابع آب کشور نیز در این مراسم گفت: هدفمان از انتخاب مشهد به عنوان مجری این رویداد این است که علاوه بر شهروندان مشهدی زائران بیشمار امام هشتم نیز پس از بازگشت به شهرهای خود ترویج کننده آن باشند.

بزرگ زاده ادامه داد: به همین جهت از شرکت آب و فاضلاب خواستیم تا برگزار کننده این رویداد در مشهد باشد که اساسش نوآوری و ابتکارات در حوزه مدیریت مصرف آب است. وی گفت: مزیت این پروژه شکل نوآورانه ای است که  بر مبنای آن حل مشکل توسط افراد جامعه که خود در بطن مشکل هستند، میسر خواهد شد.