مشاور وزیر نیرو در امور زنان و ‌خانواده؛

بانوان؛ پیشران توسعه جامعه

 مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده در جمع بانوان شاغل صنعت آب و برق سیستان و بلوچستان، با تأکید بر اینکه ارتقا و توسعه توانمندی بانوان از برنامه‌های اصلی و اولویت‌دار وزارت نیرو است، حضور فعال بانوان در مشاغل مختلف را ستودنی و بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: این امر بسترساز پیشرفت در جامعه و استان است.

بانوان؛ پیشران توسعه جامعه

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان سیستان وبلوچستان “سمیه خداپرست” در سفر یک روزه به سیستان و بلوچستان که با هدف بررسی مسائل مربوط به بانوان شاغل و تبیین سیاست‌های وزارت نیرو در این راستا صورت گرفت، در گردهمایی بانوان صنعت آب و برق استان به میزبانی شرکت آب و فاضلاب در محل تصفیه‌خانه، با اشاره به سیره حضرت فاطمه (س)، در عرصه اجتماعی و خانواده، بیان کرد: حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای زنان کشورمان هستند و می‌بایست پیروی از ایشان در اعمال و رفتار سرلوحه امور قرار گیرد.

وی با تقدیر از نگاه ویژه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق سیستان و بلوچستان، نسبت به حضور زنان در پست‌های مدیریتی و حساس و تشکر از اقداماتی که در این استان صورت گرفته است، خطاب به بانوان بیان کرد: ۱۱۱ نفر از بانوان شاغل و توانمند به عضویت هیئت مدیره شرکت‌ها درآمده‌اند و این ظرفیت ایجاد شده یعنی انتقال خواسته‌ها، مطالبات و چالش‌های شما که بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر به کارگیری زنان کارآمد در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور بر ارتقای مدیران خانم تأکید کرد.

بانوان؛ پیشران مدیریت مصرف آب
مشاور وزیر نیرو در ادامه با تأکید بر برنامه‌ریزی جهت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب، از بانوان خواست، با توجه به تغییرات اقلیمی و تشدید خشکسالی به ویژه در برخی از استان‌‎ها که منجر به ناترازی در تولید و مصرف آب و برق شده است، در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در خانواده و جامعه حضوری فعال داشته باشند.

وی در این رابطه، افزود:  بانوان صنعت به واسطه آگاهی از شرایط کشور و سختی‌های خدمات‌رسانی پایدار در حوزه آب و برق، یک مسئولیت اجتماعی بالاتری نسبت به سایر بانوان دارند و در این حوزه پیشران و نقش‌آفرین هستند.

توانمندسازی خانواده، یکی از طرح‌های اولویت‌دار حوزه بانوان
خداپرست، با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های عملیاتی وزارت نیرو در حوزه بانوان با اولویت توانمندسازی خانواده گفت: لازم است در این رابطه برنامه‌ریزی دقیق و بودجه بندی لازم صورت گیرد و با قوت برای محقق شدن و استمرار این برنامه‌ها حرکت کرد.

وی با تأکید بر اینکه ارتقا و توسعه توانمندی بانوان از برنامه‌های اصلی و اولویت‌دار وزارت نیرو است با تأکید بر سه ویژگی مهم در انتخاب و انتصاب مدیران خانم گفت: حفظ شئونات اسلامی و اخلاقی، تخصص و تعهد در اولویت و مورد تأکید شخص وزیر نیرو نیز قرار دارد.

این گزارش می‌افزاید، در ادامه این گردهمایی، که مشاورین بانوان شرکت‌های مادر تخصصی، مدیرکل دفتر اموز زنان و خانواده استانداری و جمعی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند، جلسه پرسش و پاسخ برگزار و بانوان صنعت به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند و در پایان برنامه، مسابقه مهربانو به مناسبت گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) برگزار که به برگزیدگان در روز مادر هدایایی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

مشاور وزیر نیرو در ادامه سفر خود، در جمع مدیران شرکت‌های آب و برق سیستان و بلوچستان حضور یافت و ضمن بررسی مباحث مطروحه توسط حاضرین در جلسه، بر ضرورت توجه ویژه به موضوعات مرتبط با اهمیت جایگاه بانوان در شرکت‌های صنعت آب و برق و رسیدگی به چالش‌های حوزه زنان و خانواده تاکید کرد.

وی در جلسه انسجام‌بخشی که در محل سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد، ضمن ابلاغ نقطه نظرات وزیر نیرو در این خصوص، خواستار برگزاری جلسات مستمر به منظور پایش شاخص‌های حوزه بانوان و ارائه گزارش‌های دوره‌ای به ستاد وزارت نیرو شد.