استارت موفق گیربکس بوستر پمپ، پمپ آب تغذیه بویلر واحد ۳بخار نیروگاه بندرعباس

هومن رفیع مدیر امور تعمیرات مکانیک شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از استارت آزمایشی گیربکس بوستر پمپ ،پمپ آب تغذیه بویلر واحد ۳ بخار نیروگاه بندرعباس در راستای ساخت داخل قطعات نیروگاهی با صرفه جویی ارزی خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، هومن رفیع بیان کرد : با شروع تحریم […]

هومن رفیع مدیر امور تعمیرات مکانیک شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از استارت آزمایشی گیربکس بوستر پمپ ،پمپ آب تغذیه بویلر واحد ۳ بخار نیروگاه بندرعباس در راستای ساخت داخل قطعات نیروگاهی با صرفه جویی ارزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، هومن رفیع بیان کرد : با شروع تحریم های ناجوانمردانه و کمبود قطعات مورد نیاز ، تصمیم بر آن شد که این دستگاه در داخل کشور ساخته و بومی سازی شود و در همین رابطه مهندسان فنی ،با استفاده از دانش فنی ، نقشه های این گیربکس را استخراج و اقدامات عملی ساخت را آغاز نمایند.

گیربکس بوستر پمپ جزء لاینفک بویلر فیدواتر پمپ محسوب می شود. این دستگاه دارای پمپ های آب مخصوص می باشد که کار آن ها جلوگیری از ایجاد فشار مثبت در دهانه مکش بویلر فید واتر پمپ می باشد.
اهمیت این گیربکس به این دلیل است که در واقع عملیات حرارتی روی این چرخدنده انجام گرفته و مهم تر از آن سنگ زنی خاصی است که در پرداخت نهایی این گیربکس صورت گرفته که کار بسیار حایز اهمیتی بوده است.

مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما ، برخی از تجهیزات از جمله گیربکس های هلی کال یا همان چرخ دنده جناغی تاکنون ساخته نشده و این نمونه برای اولین بار است که در این ابعاد ساخته شده است .

رفیع متذکر شد : در نمونه جدید ایرادهایی که در نمونه های قبلی دیده شده بود و نواقصی که وجود داشت برطرف شد و استارت آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه بندرعباس : با توجه به اینکه قیمت نسخه خارجی این دستگاه چیزی معادل هشتاد هزار یورو بود تصمیم به ساخت این قطعه در داخل گرفته شد که برای ساخت نسخه داخلی رقم قابل توجهی صرفه جویی ارزی صورت گرفته که به مراتب از نسخه خارجی آن بهتر است .

رفیع در خصوص استارت آزمایشی این دستگاه خاطر نشان کرد: این تجهیز ، هم اکنون ، وارد دوره تست آزمایشی شده و از لحاظ ارتعاشات و دما ،مورد بررسی و پایش قرار می گیرد ، که اگر بعد از دو الی سه ماه بتواند بازدهی کامل را داشته باشد ، برای تولید نمونه های بیشتر و برای جایگزین کردن گیربکس های آسیب دیده و فرسوده در واحدها ، اقدامات لازم صورت می گیرد.

رفیع اضافه کرد : با نصب این دستگاه علاوه بر پایین آوردن مخارج نگهداری و به حداقل رساندن استهلاک دستگاه و بالا بردن عمر قطعات بوستر پمپ و استفاده بهینه از دستگاه ایمنی و قابلیت اطمینان دستگاه و کل سیستم تاسیساتی به حداکثر خواهد رسید.

رفیع در پایان به این نکته اشاره کرد :از لحاظ عملی ، امید آن می رود ، ساخت این نوع گیربکس ها در کشور جهش قابل توجهی حاصل گردد