از ایمن کاران نمونه توزیع برق استان مرکزی تجلیل شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به لزوم حفظ سرمایه های انسانی و تجهیزات ایمنی در پیشبرد اهداف ،اظهار داشت:

به گزارش برقاب، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به لزوم حفظ سرمایه های انسانی و تجهیزات ایمنی در پیشبرد اهداف ،اظهار داشت: رعایت نظم و انضباط اداری،آراستگی محیط کار و پوشش مناسب و ایمن به عنوان یک شاخص و رفتار ایمن،جلب اعتماد شهروندان  را نسبت به خدمات ارائه شده  به همراه دارد که در بلند مدت با اولویت قرار گرفتن اصل ایمنی و سرعت و دقت در فعالیت ها  ما را در دستیابی به اهداف راهبردی شرکت یاری می رساند.

محمود محمودی با اشاره به این که باور به ایمنی و پیشگیری از حادثه و توسعه فرهنگ ایمنی به عنوان یک اصل مهم در اجرای فعالیتهاست افزود: سرعت عمل، افزایش مهارت ، رعایت نکات ایمنی و حراست از وسایل و تجهیزات از مهم ترین عوامل برای انتخاب نمونه های ایمنی است و انجام این ملاحضات ضامن حفظ سلامتی کلیه پرسنل می باشد.

وی گفت :شرکت توزیع برق استان مرکزی ۱۹ تفاهم‌نامه ایمنی چندجانبه با دستگاه‌های اجرایی استان در راستای حوزه مسئولیت های اجتماعی درسال گذشته امضاء کرده است.

محمودی بابیان اینکه پرسنل شرکت توزیع برق استان مرکزی در تمام حوزه ها سرآمد هستند،افزود: کسب عنوان واحد خدماتی نمونه ملی در سی و پنجمین جشنواره ملی امتنان توسط شرکت توزیع برق استان مرکزی و رتبه های برتر در شاخص های ۳۰گانه توانیر را نشانگر زحمات همکاران دانست.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مسئولین ایمنی، حفاظت فنی و بهداشت کار استان مرکزی گفت:تقویت و افزایش سطح فرهنگ ایمنی که همان نظام باورها و ارزش های مشترک یک سازمان نسبت به ایمنی کار است، بسیار ضروری است .

وی افزود: توجه به این مهم باعث ارتقای سلامتی نیروی انسانی شاغل در سازمان می شود.

ابوالفضل تکلو بیان کرد: مباحثی همچون ایمنی محیط کار، کاهش حوادث شغلی و بهداشت حرفه‌ای جهت جلوگیری از بیماری‌های شغلی و مباحث زیست‌محیطی و بررسی میزان آلایندگی صنایع از موارد مورد تاکید و قابل بررسی است، افزود: تعیین صلاحیت ایمنی پیمانکاران و بکارگیری مسئولین ایمنی ، خودبازرسی در حوزه ایمنی، اهمیت و تأثیر روش‌ها و سیستم‌های مدیریتی در ارتقاء سطح ایمنی و بهداشت ضروری است.

نوری ،معاون دفتر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت توانیر با عنوان این که شعار جهانی بهداشت حرفه ای امسال “هم اکنون از ایمن و سالم بودن محیط کار خود در شرایط اقلیمی اطمینان حاصل کنید” است تصریح کرد: خدمات برق، ضروری و شبانه روزی است ، تلاش کارکنان این شرکت به ویژه نیروهای عملیاتی و برقکاران، قابل تقدیر است و اولویت دادن رعایت نکات ایمنی همواره باید سرلوحه فعالیت های کارکنان باشد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اظهار این که برق از جمله پدیده هایی است که قابل رویت نیست و باید مراقبت بیشتری در هنگام کار با آن صورت گیرد افزود: نقش آموزش، نظارت و داشتن تجهیزات و لوازم ایمنی فردی و گروهی بسیار لازم و موثر بوده و نقش پیشگیرانه در بروز حوادث دارند و دو عامل خودکنترلی، تمرکز و حفظ هوشیاری مستمر، نقش تکمیلی در حفظ ایمنی و سلامت افراد داشته و مسئولیت پذیری باعث می شود این عوامل را تقویت کند.

محمد مرادی بر موضوع اهمیت سرپرستی اکیپ‌های اجرایی در کنترل و نظارت شرایط و مراحل انجام کار پرداخت و گفت: در سال گذشته ۲۰هزار نفر ساعت آموزش ایمنی وکار نظارت ایمنی توسط ناظرین و سرپرست اکیپ اجرایی انجام شده که این امر با توجه به مسئولیتی که دارد در فرآیند انجام کار بسیار مهم و حیاتی می‌باشد و می‌بایست در تمامی مراحل انجام کار در کنار اکیپ اجرایی حضور داشند و با چشمان تیز بین فعالیت های نظارتهای لازم را انجام دهند.

مدیر دفترایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: تمامی حوادثی که پیش می آید بر اثر غفلت بوده است و باید مباحث ایمنی و غفلت نکردن را به هم یاد آور شویم.

علی عزیز آبادی با بیان اینکه مهارت آموزی و آموزش صحیح به عوامل اجرایی محور ارتقای ایمنی در صنعت برق است،افزود: افزایش سطح اطلاعات و آگاهی کارکنان و پیمانکاران بسیار موثر و مفید است و نقش مهم و بازدارنده ای در جلوگیری از حوادث دارد.

در این مراسم از ۹۵ کارگر حوزه عملیاتی ،روسای بهره برداری ،راننده ، ناظر ، مدیران و همیاران نمونه ایمنی و همچنین کارکنان اداری نمونه در سال ۱۴۰۲حوزه ستادی و مدیریت‌های توزیع نیروی برق شهرستان‌ها با اهدا لوح تقدیر شد.