از ابتدای آذر ماه هیچگونه خدمات حضوری در صنعت برق کل کشور ارائه نخواهد شد

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، علیرضا علیزاده، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این شرکت در نشست خبری با رسانه‌های استان در خصوص آغاز اجرای طرح خدمات سبز و حذف خدمات حضوری گفت: از سال گذشته ارائه خدمت به صورت دولت الکترونیک، توسط وزارت نیرو و به تبع آن شرکت توانیر […]

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، علیرضا علیزاده، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این شرکت در نشست خبری با رسانه‌های استان در خصوص آغاز اجرای طرح خدمات سبز و حذف خدمات حضوری گفت: از سال گذشته ارائه خدمت به صورت دولت الکترونیک، توسط وزارت نیرو و به تبع آن شرکت توانیر و تمامی شرکت های توزیع برق سراسر کشور کلید خورد.
وی با اشاره به حذف قبض های کاغذی و تبدیل آن به قبض سبز که دستاورد خدمات الکترونیک در سال گذشته بود، افزود: در اوایل سالجاری موفق  به حذف 100 درصد قبض های کاغذی شدیم و این خدمت، نقطه آغاز ارائه تمام خدمات صنعت برق به صورت غیرحضوری به مشترکین برق استان زنجان شد.
مهندس علیزاده تصریح کرد: طی چند ماه گذشته در کل کشور و به تبع آن در شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، اقدامات موثری در جهت ایجاد بستر و زیرساخت های مناسب برای ارائه خدمات غیر حضوری 100 درصدی صنعت برق انجام شده است.
مدیرعامل با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات غیر حضوری صنعت برق بیان کرد:  با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط متفاوت امسال،در راستای حفظ سلامت جامعه، تمامی شرکت های توزیع برق سراسر کشور مصمم به تسریع در ایجاد بستر و زیرساخت های قوی به منظور تبدیل ارائه خدمات صنعت برق از حالت حضوری به غیر حضوری بودند. و با تلاش های شبانه روزی پرسنل شرکت های توزیع، درحال حاضر با افتخار مدعی ارائه صددرصدی خدمات صنعت برق به صورت غیرحضوری به شهروندان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: تمامی خدمات شرکت توزیع برق استان زنجان علاوه بر پیشخوان ها و سایت شرکت توزیع www.zedc.ir ، از طریق سامانه تلفنی 1521 و سامانه موبایلی برق من، به صورت غیرحضوری ارائه داده می شود.
وی اظهار داشت: سامانه موبایلی برق من که برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس طراحی شده و قابل دانلود از کافه بازار و سایت برق امید www.bargh-omid.ir  است، یکی از بهترین روش های دسترسی به خدمات صنعت برق به صورت غیرحضوری است. و مشترکین برق استان به راحتی با استفاده از شناسه 13 رقمی قبض برق خود می توانند از خدماتی نظیر: نمایش اطلاعات و وضعیت آخرین قبض،امکان پرداخت آنی قبض، ثبت قرائت توسط مشترک (خوداظهاری)، امکان ثبت درخواست انشعاب جدید و امکان پیگیری و پرداخت هزینه انشعاب، ثبت خاموشی ها، ثبت خسارت وارده به مردم و سایر خدمات صنعت برق بهره مند شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تاکید کرد: به دلیل افزایش واگیری بیماری کرونا، تمامی خدمات فقط به صورت غیر حضوری ارائه می شود و از ابتدای آذر ماه پاسخگویی و ارائه خدمات به صورت حضوری متوقف خواهد شد.
مهندس نثار معاونت فروش و خدمات مشترکین این شرکت با اشاره به طرح برق امید که طرح تخفیف 100 درصدی مخصوص مشترکین کم مصرف خانگی است، عنوان کرد: مردم فهیم استان می توانند از سامانه موبایلی برق من برای آگاهی از وضعیت مصرف برق خود و قرارگیری در کدام گروه مصرفی ( کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف) مطلع و با مدیریت مصرف خود از تخفیف صد درصدی مخصوص مشترکین کم مصرف بهره مند شوند.
وی ادامه داد: شرکت توزیع برق استان زنجان برای بخشی از مشترکین که دسترسی کامل به اینترنت ندارند، با استقرار سامانه تلفنی 1521، تمامی خدمات خود را به صورت تلفنی در بیست و چهار ساعت شبانه روز به مشترکین استان ارائه می دهد.
این مقام مسئول اضافه کرد: مشترکین همانند گذشته، از طریق شماره نام آشنای 121 می توانند خاموشی، حوادث و فوریت های برق را اعلام نمایند.این درحالیست که در اپلیکیشن برق من حتی بدون تماس با شماره 121 می توانید ثبت خاموشی، حادثه یا پیگیری موارد درخواستی را انجام دهید.
در پایان این نشست مهندس علیزاده و مهندس نثار  پاسخگوی سوالات خبرنگاران در خصوص طرح برق امید، سامانه موبایلی برق من، ارائه صد درصدی خدمات به صورت غیرحضوری و  توقف ارائه خدمات حضوری شرکت توزیع برق استان زنجان از اول آذرماه سالجاری بودند.
گفتنی است مشترکین برق استان به منظور ثبت نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود می توانند از طریق  شماره گیری با شماره 024-33466200 و یا ارسال پیامک به شماره 300099000195 اقدام  نمایند.