ارتقای سلامت اداری و اجرای بهینه قوانین در شرکت آب منطقه ای زنجان

در جلسه کمیته سلامت اداری،صیانت از حقوق مردم و مبارزه با رشوه که به ریاست مدیرعامل شرکت و با حضور اعضا برگزار گردید ، تکالیف و الزامات دستگاههای اجرایی در پاسخگویی به ارباب رجوع و اجرای احکام و آراء دیوان عدالت اداری تبیین شد.

به گزارش برقآب، در جلسه کمیته سلامت اداری شرکت آب منطقه ای زنجان، به گزارش روابط عمومی شرکت، تکالیف و الزامات دستگاههای اجرایی در پاسخگویی به ارباب رجوع و اجرای احکام و آراء دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه، ابتدا در خصوص لزوم ثبت درخواست و ارایه رسید به اشخاص متقاضی توضیحاتی ارائه شد. سپس، گلوگاههای فساد و تعارض منافع در سال ۱۴۰۲ به صورت جامع احصاء گردید و نکات مهم مربوط به شکایات و شکایت‌ها مندرج در قانون دیوان عدالت اداری بیان شد.

در ادامه، اهم ظرفیت‌های قانونی و صلاحیت دیوان عدالت اداری در رسیدگی به شکایات و اعتراضات مطرح شد. به علاوه، امکان ارجاع پرونده به کارشناس، رسیدگی به اعتراضات، تظلمات و شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی، رسیدگی به اعتراضات و شکایات از آراء و تصمیمات قطعی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و کمیسیون‌ها، و رسیدگی به دعاوی مطالبه خسارت مورد بررسی قرار گرفت.

در بخش بعدی، وظایف و تکالیف دستگاه‌های اجرایی پس از صدور حکم و قطعیت آن از سوی شعب دیوان مورد توضیح قرار گرفت. اجرای رأی وحدت رویه یا ایجاد رویه جدید از سوی دستگاه اجرایی نیز برای جلوگیری از طرح شکایات جدید در دیوان به صحبت آمد.

در نهایت، در این جلسه نیز درباره موارد مطروحه توسط اعضای جلسه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصمیم گرفته شد در خصوص این موارد به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کلیه کارکنان شرکت اقدامات لازم انجام شود.