ارائه ۲۲ خدمت غیرحضوری به مشترکین آبفا سیستان و بلوچستان
به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، “فرهاد سرگلزایی” در جلسه شورای مدیران گفت: تفاهمنامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب استان و انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی به منظور ارائه خدمات غیرحضوری این شرکت در شهرها و روستاهای تحت پوشش منعقد شده است.
وی افزود: با انعقاد این تفاهمنامه کلیه خدمات ۲۲ گانه آبفای استان در سطح استان به صورت غیر حضوری و از طریق کلیه دفاتر ICT روستایی و پیشخوان دولت ارائه میشود که گام دیگری در جهت سهولت ارتباط با مشترکین ساکن در شهرها و روستاها محسوب میشود.
وی، هدف از ایجاد این اقدام را ارائه خدمات الکترونیک دولت، کاهش سفرها و افزایش رضایتمندی مردم اعلام و گفت: با توجه به گستردگی و پراکندگی فراوان پهنه جغرافیایی استان، یکی از اولویتهای اصلی این اقدام، ارائه خدمات مطلوب، افزایش رضایتمندی و سهولت دسترسی ارائه خدمات برای کلیه مردم ساکن در شهرها و روستاهای سطح استان است.
سرگلزایی، با بیان اینکه کلیه خدمات مشترکین به صورت غیرحضوری و در بستر وب، نرمافزار موبایلی و سیستم پیامکی قابل ارائه است، افزود: این خدمت اقدامی ماندگار است که در پی آن سطح کیفی خدمات و پاسخگویی به متقاضیان و مشترکین تحت پوشش در سطح استان ارتقا یافته است.
وی افزود: به منظور ارتقا و به روزرسانی سیستم جامع خدمات مشترکین که یکی از پیشرفتهترین سیستمهای کشور است، نشستها و جلسات متعدد کارشناسی بسیاری برگزار شد.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: یکی از چالشهای شرکت در این حوزه، بایگانی اسناد در مراجعات حضوری مشترکین بود که امروز با الکترونیکی شدن ثبت اسناد این معضل نیز برطرف شده است.
سرگلزایی با بیان اینکه در گذشته، ارائه خدمات به مشترکین به صورت کاملا سنتی صورت میگرفت، یادآور شد: در سال ۹۸ اولین شرکت آب و فاضلاب در کشور که در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک گام برداشت و موفق به حذف قبوض کاغذی شد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بود که با این اقدام از مهرماه سال ۹۸ قبوض مشترکین به صورت پیامکی ارسال میشود.
وی افزود: دستاورد مهمی که در این بخش، طراحی و پیادهسازی شده است، فراهم کردن ارتباط دو سویه با مشترکین است که میتوانند نسبت به صدور قبض خوداظهاری اقدام نمایند.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود، رویکرد حوزه مشترکین به انجام فرآیندهای کاری را با نگاه بنگاه اقتصادی برشمرد و ضمن تأکید بر هماهنگی کامل و صد در صد مدیران با ستاد مرکزی گفت: چالشها و نقصهای احتمالی که در ارائه با کیفیت خدمات به مردم کمک میکند به حوزه این معاونت منتقل شود تا با هماندیشی و برنامهریزی هم برطرف نماییم.
ارسال دیدگاه