اتمام مطالعات تعیین حد بستر و حریم ۳۲۴ کیلومتر از رودخانه های استان مرکزی

مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: در سال ۹۹ مطالعات  تعیین حد بستر و حریم و ساماندهی مرحله اول ۳۲۴ کیلومتر از رودخانه های استان انجام شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس میترا جودکی افزود: در سال ۹۹ ، ۳۲۴کیلومتر از رودخانه […]

مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: در سال ۹۹ مطالعات  تعیین حد بستر و حریم و ساماندهی مرحله اول ۳۲۴ کیلومتر از رودخانه های استان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس میترا جودکی افزود: در سال ۹۹ ، ۳۲۴کیلومتر از رودخانه های استان تعیین حد بستر و حریم شده اند.

مهندس جودکی ادامه داد: هدف از انجام مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها افزایش ضریب ایمنی شهرها و روستاها‌، حفاظت از مستحدثات و اراضی کشاورزی واقع در محدوده رودخانه‌ها در برابر سیلاب و پیشگیری از ورود خسارات جانی و مالی احتمالی و جلوگیری از تصرف و تجاوز به بستر و حریم قانونی رودخانه‌هاست.

وی ساماندهی و لایروبی ۲۰ کیلومتر، رپر گذاری ۱۹ کیلومتر و آزادسازی حدود ۶ هکتار از رودخانه های استان را از دیگر اقدامات دفتر مهندسی رودخانه های شرکت آب منطقه ای مرکزی در سال ۹۹ دانست.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای مرکزی اظهار کرد: در راستای حفاظت از رودخانه‌ها، رفع تصرف‌ها و جلوگیری از برداشت شن و ماسه ۱۲اکیپ گشت و بازرسی در استان ایجاد شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی افراد حقیقی و حقوقی و دستگاه‌های دولتی، برابر قانون موظفند قبل از هرگونه ساخت و ساز در مجاورت رودخانه‌ها و مجاری آبی، مجوزهای لازم را از شرکت آب منطقه‌ای دریافت کنند.