آغاز مجدد عملیات اجرایی شبکه چمشیر

آغاز مجدد عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی پایین دست سد چمشیر

به گزارش برقاب،به نقل قول از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، عملیات اجرایی شبکه چمشیر به دلیل تغییرات تخصیص آب و مشکلات قراردادی و مالی از شهریور ۱۳۹۷متوقف شد و دستگاه حفاری در جریان سیلاب فروردین ۱۳۹۸ در عمق ۲۲۹۰ متری در گل و لای ناشی از سیلاب مدفون شد.
بر این اساس پس از پاکسازی و لجن برداری تونل مذکور و پیرو دستور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، از ابتدای سال جاری و با استفاده از توان متخصصان فنی داخلی، تعمیر و راه اندازی مجدد دستگاه TBM انجام شد که بعد از انجام تست‌های فنی، عملیات حفاری تونل مجددا آغاز شد.
در این راستا، از ابتدای بهمن سال جاری تا کنون ۲۸ رینگ به طول ۳۳ متر از تونل نصب شده و جهت افزایش راندمان و سرعت بخشیدن به تکمیل تونل در حال حاضر پیمانکار در حال تکمیل کادر فنی، راه‌اندازی مجدد کارخانه تولید سگمنت و مجموعه‌های وابسته به آن تا پایان سال جاری است.
این گزارش حاکی است، شبکه آبیاری و زهکشی چمشیر شامل اجزایی از جمله تونل انتقال آب در فاصله ۷۰ کیلومتری پایین دست سد چم‌شیر به طول ۶۹۰۷ متر و قطر تمام شده ۴.۶ متر، یک بند انحرافی به طول ۱۲۳ متر و ارتفاع ۱۳.۳ متر که مخزنی به حجم ۳.۲ میلیون متر مکعب ایجاد می‌کند و یک خط لوله انتقال آب به طول ۱.۲ کیلومتر برای انتقال آب به منظور کشت گلخانه‌ای به میزان ۶۵۰۰ هکتار است