آزادسازی ولایروبی بیش از۱۵۵کیلومتر ازرودخانه‌هاومسیل‌های آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان غربی گفت: طی دولت سیزدهم تاکنون ۱۵۶ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان که به عنوان نقاط حادثه خیز شناسایی شده بودند، لایروبی و یا رفع تصرف شده است.

 به گزارش برقاب : آزادسازی ولایروبی بیش از۱۵۵ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان آذربایجان غربی . به نقل از روابط عمومی شرکت آب‌ منطقه‌ای آذربایجان غربی، مجید رستگاری مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه موضوع لایروبی و آزادسازی رودخانه‌های استان در برنامه کاری این شرکت قرار دارد، اظهار داشت: در استان آذربایجان غربی در مجموع ۵۰۸۸ کیلومتر رودخانه وجود دارد.

وی با بیان اینکه با اقدامات کارشناسی نقاط حادثه‌خیز در مسیر رودخانه‌های شهرستان شناسایی شده است، افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۲۰۱ مورد رفع تصرف به مساحت ۲۹۲ هکتار در مسیر رودخانه‌های این شهرستان انجام شده است.

رستگاری اعتبار هزینه شده سال جاری جهت لایروبی و آزادسازی رودخانه‌ها و مسیل‌ها را ۴۲۲ میلیارد ریال دانست.

وی ادامه داد: به ترتیب در شهرستان‌های ارومیه و میاندوآب ۱۴ کیلومتر، بوکان ۹ کیلومتر، در شهرستان‌های چالدران، نقده و ماکو ۳ کیلومتر و سایر شهرستان‌ ها در مجموع هفت کیلومتر لایروبی شده است که در مجموع در سال جاری در کل استان بالع بر ۵۷ کیلومتر لایروبی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: موضوع اصلاح سازه‌های تقاطعی در مسیر رودخانه‌های استان نیز در دست اقدام است و تاکنون از مجموع ۳۴۷ مورد سازه تقاطعی که به عنوان نقاط حادثه‌خیز در استان شناسایی شده، ۷۵ مورد اصلاح شده است.

رستگاری بیان داشت: همچنین در طی سه سال گذشته قریب بر هفت کیلومتر عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌ها صورت گرفته است.