عملکرد آبفای مرکزی در دولت تدبیر و امید

به گزارش برقآب مهندس یوسف عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آبفای استان مرکزی در تشریح عملکرد این شرکت طی دولت تدبیر و امید بیان نمود :این شرکت از ابتدای دولت یازدهم تا کنون  با برنامه ریزی و حمایت دولت و تلاش و کوشش دلسوزانه کارکنان خود توانست فصل جدیدی را در ارایه خدمت به مردم قدرشناس استان […]

به گزارش برقآب مهندس یوسف عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آبفای استان مرکزی در تشریح عملکرد این شرکت طی دولت تدبیر و امید بیان نمود :این شرکت از ابتدای دولت یازدهم تا کنون  با برنامه ریزی و حمایت دولت و تلاش و کوشش دلسوزانه کارکنان خود توانست فصل جدیدی را در ارایه خدمت به مردم قدرشناس استان مرکزی آغاز نماید.

وی در ادامه افزود : در سایه  حمایت و توجه ویژه  دولت یازدهم و دوازدهم ، اجرای طرح های  فاضلاب در شهرهای استان شتاب بیشتری گرفت و مجموعا ۶ طرح بزرگ فاضلاب شامل ساخت تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای اراک ، ساوه ، تفرش  ، خمین ، آشتیان و شازند به اجرا درآمد که تا کنون ۳ تصفیه خانه به بهره برداری رسیده و امید است تا پایان دولت هم یک تصفیه خانه دیگر ، به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد : علاوه بر این ، ۳۵۸ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی فاضلاب در سطح شهرها اجرا شده و بالغ بر ۴ هزارو ۸۰۰ فقره انشعاب فاضلاب نیز نصب گردیده است.

وی  با اشاره به اجرا و بهره برداری از طرح های بزرگ آبرسانی به شهرهای استان مرکزی طی سالهای ۹۲ تا ۹۸  از جمله طرح آبرسانی به شهر ساوه از سد الغدیر ، آب رسانی به شهر دلیجان از سد کوچری و ساخت تصفیه خانه آب شهر محلات افزود: همچنین در این راستا ۲۰ پروژه آبرسانی دیگر در شهرهای استان طی این مدت اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی از اصلاح و بازسازی ۱۵۷ کیلومتر از شبکه آبرسانی شهر های استان و حفر و تجهیز ۹۲ حلقه چاه آب برای تامین آب مورد نیاز شهرها یاد نمود و افزود: توسعه ۲۴۲ کیلومتر شبکه توزیع  و خطوط انتقال  و ساخت ۱۰ باب مخزن ذخیره آب به حجم مجموعاً ۱۶.۱۰۰ متر مکعب از دیگر اقدامات این شرکت طی دولت تدبیر و امید بوده است.

مهندس  عرفانی نسب به جهش خوب آبرسانی به روستاها با تدبیر دولت های یازدهم و دوازدهم اشاره نمود و اظهار داشت : با اختصاص اعتبار لازم از محل صندوق توسعه ملی در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی  ۱۶ مجتمع بزرگ آبرسانی در سطح روستاهای استان مرکزی به اجرا درآمد و با بهره برداری از این مجتمع های آبرسانی ، جهش خوبی را در تامین آب شرب مردم  روستاها شاهد بودیم و بسیاری از مشکلات آبرسانی به روستاها برطرف شد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی  ادامه داد : با اتمام این مجتمع ها و سایر پروژه های دیگر مجموعا ۸۶ روستا به جمع روستاهای تحت پوشش این شرکت افزوده شد و جمع روستاهای دریافت کننده خدمات را در سطح استان مرکزی به۸۵۳ روستا رساند .

وی درصد بهره مندی از آب شرب در روستاهای استان مرکزی  را ۸۵.۲۶درصد اعلام کرد و بیان نمود که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.

مهندس عرفانی نسب  در ادامه اظهار داشت: علاوه بر این  ، طی سالهای ۹۲ تا پایان ۹۸ مجموعا یک هزار و ۱۹۲ کیلومتر خطوط انتقال آب و شبکه توزیع در سطح روستاهای استان توسعه پیدا نمود و ۹۴۷ کیلومتر خطوط انتقال آب و شبکه توزیع فرسوده تعویض گردید.

وی  دیگر اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب مردم روستاهای استان را  حفر ۲۳۱ حلقه چاه جدید و احداث ۱۹۳ باب مخزن ذخیره آب به حجم ۳۹ هزارو ۹۶۰ متر مکعب عنوان نمود.