کاهش تولید برق : همه مردم باید در مصرف برق صرفه جویی کنند

به گزارش برقآب در نشست با خبرنگاران خبرگزاری های استان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و کاهش ورود آب به سدها و در نتیجه کاهش تولید نیروی برق، خواستار همکاری ادارات، مردم و رسانه ها در جهت کاهش مصرف برق شد. حسین قدیمی با اشاره به خشکسالی […]

به گزارش برقآب در نشست با خبرنگاران خبرگزاری های استان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و کاهش ورود آب به سدها و در نتیجه کاهش تولید نیروی برق، خواستار همکاری ادارات، مردم و رسانه ها در جهت کاهش مصرف برق شد.

حسین قدیمی با اشاره به خشکسالی بی‌سابقه کشور در ۵۰ سال اخیر اظهار داشت: از ابتدای سال تا به امروز نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد رشد در مصرف برق داشتیم که بیشترین افزایش مربوط به بخش صنعتی در استان است.

قدیمی ادامه داد: به علت کاهش ۵۰ درصدی ذخیره آب نیروگاه های آبی، ۳ الی ۴ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق را از دست داده‌ایم و همچنین ورود زودتر از موعد پمپ های آب کشاورزی و استفاده غیرمجاز از دستگاه های رمز ارز باعث شده تا تابستان گرم و سختی پیش رو داشته باشیم.

وی در خصوص دستگاه‌های غیر مجاز استخراج رمز ارز نیز گفت: هم استانی های عزیز در صورت اطلاع از محل استخراج غیر قانونی این دستگاه ها، می توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۱ و اپلیکیشن برق من و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۴۵۱۰۰۰۱۲۱ به همکاران شرکت اطلاع داده و از پاداش تا سقف ۲۰ میلیون تومان بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل به تشریح طرح تشویقی برق امید پرداخته و گفت: مشترکان خانگی که برق مصرفی خود را در ۴ ماه گرم سال (خرداد تا شهریور ماه) به کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه برسانند و در شهرهای شمالی استان که جزو شهرهای گرمسیری محسوب می شوند به کمتر از ۱۵۰ کیلووات ساعت برسانند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی خواهند شد و همچنین هزینه برق مشترکان پر مصرف ۱۶ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

حسین قدیمی گفت: خسارات وارد شده به مشترکان خانگی از طریق بیمه پرداخت می‌شود و هم استانی های عزیز می توانند با ورود به سامانه بیمه حوادث مشترکین خانگی و تجاری به آدرس https://bime.tavanir.org.ir و ثبت شناسه قبض برق محلی که خسارت در آن روی داده است را پیگیری نمایند.