کیفیت آب ایلام بالاتر از استانداردهای کشوری است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: تمام شاخص های کیفیت و سلامت آب شرب استان ایلام از استانداردهای کشوری بالاتر است. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، دکتر نوراله تیموری با اعلام این خبر اظهار داشت: آب آشامدینی استان  ایلام به طور روزانه در نقاط مختلف استان شامل منابع […]

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: تمام شاخص های کیفیت و سلامت آب شرب استان ایلام از استانداردهای کشوری بالاتر است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، دکتر نوراله تیموری با اعلام این خبر اظهار داشت: آب آشامدینی استان  ایلام به طور روزانه در نقاط مختلف استان شامل منابع تامین آب ( چاهها و چشمه ها و تصفیه خانه آب ) مخازن و شبکه توزیع از نظر شاخص های متعدد میکروبی، فیزیکی، شیمیایی ، کدورت و کلر باقیمانده نمونه برداری و آزمایش می شوند.

وی افزود: در مجموع ۳۰ شاخص کیفی مورد سنجش قرار می گیرد و این پایش و اندازه گیری در تمام محدوده استان ایلام و شهرها و روستاه های تابعه به صورت سیار و نیز در محل آزمایشگاه مرکزی شرکت انجام می گیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایلام، اضافه کرد: علاوه برکنترل روزانه آزمایشگاه شرکت، شبکه بهداشت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی نیز به طور مجزا بررسی شاخص های های کیفی و سلامت آب شرب شهروندان را بر عهده دارد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر حفظ منابع آبی موجود اظهارداشت: از آنجا که میانگین بارش سال آبی جاری نسبت به میانگین بارش سال گذشته و مدت مشابه در بلند مدت کاهش داشته است لذا حجم آب ذخیره شده باکاهش روبرو بوده وانتظار میرود مشترکین با رعایت الگوی مصرف در حفظ منابع آبی بیش از پیش کوشا باشند.

دکتر تیموری یادآور شد: به منظور خدمات‌رسانی مطلوب‌تر، مشترکان آب  می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه مشکل در خصوص کمیت و یا کیفیت آب، ضمن تماس با سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲، شرکت آب و فاضلاب استان ایلام را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری نمایند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: تمام تلاش و کوشش همکاران شرکت آبفای استان در راستای حصول اطمینان از کیفیت آب شرب از ابتدای نقطه تامین آب تا زمان تحویل به مشترکین می باشد.