کمبود منابع آبی نیازمند مدیریت صحیح مصرف آب و تغییر نگرش مصرف کننده است.

علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با مهندس امیری مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان دیدار و گفت وگو نمود. به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، در این دیدار که روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۲/۲۵ به منظور هماهنگی جهت تعامل در اجرای برنامه های مدیریت مصرف آب […]

علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با مهندس امیری مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان دیدار و گفت وگو نمود.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، در این دیدار که روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۲/۲۵ به منظور هماهنگی جهت تعامل در اجرای برنامه های مدیریت مصرف آب و جلوگیری از بحران آب در استان صورت گرفت کاکاوند ضمن تقدیر از عملکرد صدا و سیمای مرکز استان در راستای انعکاس فعالیت های شرکت آبفا و همچنین انعکاس مشکلات مردمی به شرکت، اظهار داشت: کاهش نزولات آسمانی نسبت به میانگین بلند مدت، استان را با ۳۱ درصد کاهش بارندگی روبرو ساخته است، که همین امر و شیوع ویروس کرونا، به تبع آن افزایش مصرف آب و همچنین مصرف بی رویه علی الخصوص در بخش روستایی به دلیل ارزان بودن بهای آب مصرفی، سبب کاهش منابع آبی سطحی و زیر زمینی گردیده و استان را با  تنش آبی جدی مواجه ساخته است.

وی در ادامه افزود: کمبود منابع آبی نیازمند مدیریت صحیح مصرف آب و تغییر نگرش مصرف کننده است، ما جهت فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب و جلوگیری از بحران و خروج از وضعیت تنش آبی موجود و پایداری در شرایط تامین آب آشامیدنی نیازمند تعامل و همکاری رسانه های استان هستیم که نقش صدا و سیما در اطلاع رسانی و نهادینه ساختن فرهنگ صرفه جویی در بین مردم بسیار حائز اهمیت است.

مدیر عامل شرکت آبفا استان کرمانشاه تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف آب، یکی از اهداف برنامه ریزی شده وزارت نیرو است که با همراهی رسانه ملی در آگاه سازی هم استانی های گرامی از وضعیت منابع آبی استان، و شیوه های صحیح مصرف آب می توان به این مهم دست یافت و بسیاری از مشکلات را کاهش داد.

در ادامه این دیدار امیری مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه خاطر نشان ساخت: نقش رسانه ملی به عنوان رسانه پُر مخاطب در آگاهی بخشی و ارائه آموزشهای لازم به مخاطبین خود بسیار مهم و قابل توجه است.

وی بیان نمود: با توجه به رسالت رسانه ملی در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی صدا و سیما قطعاً از تمامی ظرفیت های خود جهت تعامل با همه ارگانها به ویژه شرکت آب و فاضلاب استان در زمینه فرهنگ سازی مصرف بهینه آب، اصلاح الگوی مصرف در قالب برنامه های فرهنگی و آموزشی استفاده خواهد نمود.