کمبود آب شرب در ایلام درپی افزایش مصرف مشترکان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام نسبت به کمبود آب شرب در استان درپی افزایش مصرف مشترکان شهری و روستایی هشدار داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، دکتر نوراله تیموری  با بیان این مطلب اظهار کرد: در پی افزایش دما و احتمال ادامه گرمایش هوا و به تبع […]

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام نسبت به کمبود آب شرب در استان درپی افزایش مصرف مشترکان شهری و روستایی هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، دکتر نوراله تیموری  با بیان این مطلب اظهار کرد: در پی افزایش دما و احتمال ادامه گرمایش هوا و به تبع آن بالا رفتن مصرف آب در شهرها و روستاهای استان ضرورت مدیریت مصرف آب توسط شهروندان و مشترکان بیش از پیش احساس می شود.

تیموری افزود: شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با هدف تامین آب شرب سالم و پایدار تمام توان عملیاتی خود را بکار گرفته است تا امر مهم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در جهت مقابله با بیماری کرونا و ادامه جریان آب شرب دچار مشکل و اخلال نشود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایلام استمرار این روند را نیازمند همکاری تک تک هم استانی‌ها در مصرف صحیح و اصولی آب دانست و متذکر شد: در صورت عدم توجه به اصل تاثیر گذار مدیریت مصرف، تلاش‌های شبانه روزی سقایان بی اثر خواهد ماند و قطعا مصرف کنندگان با قطع آب و یا حداقل کاهش فشار آب مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه سال‌های سال است که کم‌آبی جزو چالش‌های اصلی کشور و استان است ابراز داشت: در حالی که بیشتر مردم از وضعیت نامناسب منابع آبی استان آگاه هستند اما  استان بد مصرفی در حوزه آب هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با بیان اینکه هنوز توجه جدی به موضوع کمبود آب در استان نشده است گفت: مردم و مسئولان با وجود آگاهی از وضعیت منابع آبی، هنوز خود را مخاطب این هشدار جدی قرار نداده‌اند به گونه‌ای که سالانه شاهد افزایش مصرف آب در استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برای عبور از بحران کم‌آبی نیازمند توجه تمام اقشار جامعه به این موضوع مهم هستیم، تصریح کرد: همه مردم باید الگوی مصرف آب را به عنوان یکی از الزامات زندگی خود قرار داده و در خصوص این مشکل ، احساس مسئولیت کنند.

دکتر تیموری مصرف بیش از الگوی مصرف آب را به زیان اقتصادی خانواده‌ها دانست و گفت: هر چه مصرف آب افزایش داشته باشد آب‌بها نیز به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند که با اصلاح الگوی مصرف آب می‌توان آب‌بها را نیز مدیریت کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اذعان داشت: تک تک افراد جامعه باید نسبت به موضوع اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از آب توجه جدی داشته باشند تا دچار چالش نشویم.