کشف ۵۳۰۰ پمپ غیر مجاز آب در سطح شهر اصفهان

در تابستان امسال بیش از ۵۳۰۰ پمپ غیرمجاز آب در استان اصفهان کشف شد. به دنبال آغاز عملیات شناسایی دارندگان پمپ های غیرمجاز آب از تیر ماه سال جاری بیش از ۷۳ هزار و ۶۰۰ پایش در استان اصفهان توسط کنتورخوان ها و مروجین مصرف بهینه آب انجام گرفت که منجر به کشف  بیش از […]

در تابستان امسال بیش از ۵۳۰۰ پمپ غیرمجاز آب در استان اصفهان کشف شد.

به دنبال آغاز عملیات شناسایی دارندگان پمپ های غیرمجاز آب از تیر ماه سال جاری بیش از ۷۳ هزار و ۶۰۰ پایش در استان اصفهان توسط کنتورخوان ها و مروجین مصرف بهینه آب انجام گرفت که منجر به کشف  بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ پمپ غیرمجاز در سطح استان شد.

از این تعداد، ۳۴۰۰ پمپ غیرمجاز در سطح شهر اصفهان کشف شد که بیشترین پمپ غیرمجاز کشف شده مربوط به محدوده تحت پوشش آبفای منطقه چهار اصفهان با ۹۷۴ مورد و کمترین تعداد مربوط به آبفای منطقه یک اصفهان با ۴۸ مورد بود.

پس از شهر اصفهان بیشترین تعداد پمپ های غیر مجاز کشف شده مربوط به مناطق تحت پوشش آبفای منطقه براآن و کراج با ۱۳۲۹ پمپ غیرمجاز بود.

مروجین مصرف بهینه آب آبفای استان اصفهان، پس از کشف پمپ هایی که بلافاصله بعد از کنتور آب نصب شده اند، در مرحله اول به مشترک متخلف، اخطار می دهند و در صورت عدم اصلاح و رفع تخلف در مدت زمان تعیین شده، انشعاب مشترک به صورت موقت تا رفع تخلف قطع می شود.

گفتنی است از این تعداد پمپ غیرمجاز کشف شده تا کنون ۲۶۳۱ پمپ اصلاح شده و بقیه نیز در دست اصلاح است. همچنین آب شرب ۸۰ مشترک نیز به دلیل سهل انگاری در اصلاح پمپ به طور موقت قطع شده است.

شایان ذکر است نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع آب جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد و بر این اساس پایش پمپ های غیر مجاز از ابتدای تیرماه در کل استان اصفهان آغاز شده است .