کشف ۴۶ مشترک برق غیرمجاز در استان یزد

سرپرست شرکت توزیع برق یزد گفت: ۴۶ مشترک برق غیرمجاز در استان با ۲۰۱۹ دستگاه استخراج رمز ارز که افزون بر ۱۷ هزار مگاواوت ساعت برق مصرف می‎کردند، شناسایی و جمع آوری شده است. به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد،  مهندس علی جم روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: براساس […]

سرپرست شرکت توزیع برق یزد گفت: ۴۶ مشترک برق غیرمجاز در استان با ۲۰۱۹ دستگاه استخراج رمز ارز که افزون بر ۱۷ هزار مگاواوت ساعت برق مصرف می‎کردند، شناسایی و جمع آوری شده است.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد،  مهندس علی جم روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: براساس اعلام شرکت توانیر به دلیل افزایش دمای هوا ، افزایش مصرف برق و همچنین کاهش میزان بارش ها و کم شدن میزان تولید نیروگاه های برق آبی کشور، خاموشی های پراکنده در برخی مناطق استان اعمال شد.

وی میانگین سالانه سرانه خاموشی در کشور را ۶۰۰ دقیقه اعلام و اظهار کرد: این رقم در استان ۶۰ دقیقه است که در این زمینه رتبه نخست کشور را دارد.

جم با اشاره به ظرفیت ۱۵۰۰ مگاواتی تولید برق در استان گفت: پیش‌بینی می‌شود پیک بار استان در سال جاری به  ۲هزار مگاوات برسد که ۲۰۰ مگاوات بیشتر از پیک مصرف برق استان در سال گذشته خواهد بود.

وی  از مردم  خواست گزارش تخلفات در حوزه رمز ارز را از طریق تلفن ۱۲۱ یا اپلیکیشن «برق من» اطلاع رسانی کنند و خاطرنشان کرد: بر مبنای ضوابط تعیین شده، افرادی که فعالیت رمز ارزهای غیرقانونی را گزارش می‌دهند، در صورت صحت اطلاعات مشمول دریافت پاداش هستند، البته فرآیند پرداخت پاداش و مشخصات افرادی که اطلاعات را ارائه می‌کنند، حفظ و به صورت کاملا محرمانه نگهداری خواهد شد.

سرپرست شرکت توزیع برق استان یزد تعداد مشترکان برق استان را ۷۱۹ مورد بیان کرد و گفت: بیشترین مشترکان استان به میزان ۸۰ درصد مربوط به بخش خانگی با ۵۹۵ هزار و ۸۳۱ مشترک است ولی بیشترین مصرف مربوط به بخش‎های مشترکان صنعتی و کشاورزی به میزان افزون بر ۷۰ درصد است که یزد را از این لحاظ جزو استان‌های پیشرو در کشور قرار داده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۹۴۹ روستا از مجموع یک‌هزار روستای استان از نعمت برق برخوردار هستند که ۹۹.۷۴ درصد از روستاهای استان را شامل می‌شوند همچنین ۹۳ درصد از مجموع ۲۲۹۳ چاه موجود کشاورزی استان برق‌دار است.

جم، استفاده از نور طبیعی در طول روز، تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۶ درجه ، نصب سایبان روی کولرهای آبی، استفاده از وسایل پرمصرف در زمان کم باری، خاموشی لامپ‌های اضافی و استفاده از لامپ‌های کم مصرف را از راه‌های صرفه جویی در مصرف برق بیان کرد.

تجهیز و یکسان سازی خودروهای اتفاقات و عملیات

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از تجهیز و یکسان سازی شش خودروهای اتفاقات و عملیات مدیریت های برق شهرستان خبر داد.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت، مهندس محمد فراتی  در بازدید سرپرست این شرکت از خودروهای بهینه سازی شده  با اشاره به یکسان سازی و تجهیز در مجموع شش دستگاه خودرو عملیات مدیریت های برق   ،  افزود : برای ساخت کابین این خودروها ، علاوه بر رعایت مسائل کیفی در ساخت کابینت و جانمایی تجهیزات موردنیاز منطبق با الگوی نظام آراستگی  ، محل  قرار گیری شمار زیادی کالای ضروری مورد نیاز در خودروهای اتفاقات و عملیات  در آن پیش بینی شده است.

وی دسترسی آسان و سریع به لوازم و تجهیزات  با رعایت ایمنی ، داشتن وضعیت ظاهری مناسب ، صرفه جویی و کاهش هزینه در دراز مدت را از مزیت های اجرای این طرح بیان کرد.

او ، خاطرنشان کرد : داشتن نقشه جانمایی و پیش بینی فضای مناسب برای حلقه کابل و  سیم ، برخورداری از دستگاه HVDC ، بهره مندی از تجهیزات فردی و گروهی ایمنی پیش بینی و خودروها آراسته و بهینه سازی شده اند.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، تاکید کرد : کابینت منصوبه از تجهیزات و لوازم تولید داخل تهیه و ساخته شده و  قیمت تمام شده آن سه برابر  ارزان تر از قیمت نمونه های مشابه خارجی است .