کسب مدال طلای مرحله کشوری المپیاد بین المللی علوم نوجوانان

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ ساوا اکبری با درخشش در مرحله کشوری این المپیاد، مقام نخست و مدال طلا را از آن خود کرد. ساوا در هجدهمین دوره المپیاد بین المللی علوم نوجوانان که از ۲۱ تا ۳۰ آذر ماه سال جاری به میزبانی امارات متحده عربی […]

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ ساوا اکبری با درخشش در مرحله کشوری این المپیاد، مقام نخست و مدال طلا را از آن خود کرد.

ساوا در هجدهمین دوره المپیاد بین المللی علوم نوجوانان که از ۲۱ تا ۳۰ آذر ماه سال جاری به میزبانی امارات متحده عربی (به صورت غیرحضوری) برگزار می شود، با دانش آموزانی از ۵۰ کشور جهان به رقابت خواهد پرداخت.

ساوا اکبری فرزند ماهیار اکبری مدیر دفتر سرمایه گذاری، تجهیز منابع مالی و توسعه مشارکت شرکت آبفای گیلان، متولد سال ۱۳۸۵ در شهر رشت، مقطع ابتدایی را در دبستان سپاس و دوره اول متوسطه را در مدرسه استعدادهای درخشان (فرزانگان) این شهر گذرانده است.

المپیاد علمی بین المللی نوجوانان (IJSO) یک رقابت سالانه فردی و تیمی در علوم طبیعی برای دانش آموزان دوره اول دبیرستان است که در ماه دسامبر (آذرماه) هر سال برگزار می شود.

این المپیاد تنها المپیاد رسمی دوره اول است که هرساله نوجوانان رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال در علوم زیست شناسی، فیزیک و شیمی در بیش از ۵۰ کشور جهان با یکدیگر به رقابت می پردازند.