کاهش ۴۰ درصدی بارش های شهرستان کلاله

در دیدار سرپرست اداره منابع آب کلاله و مراوه تپه با رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کلاله با توجه به خشکسالی اخیر، بر بهره مندی از ظرفیت روحانیون محترم در اطلاع رسانی لزوم صرفه جوئی منابع آب در استان تاکید شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، در این دیدار که به […]

در دیدار سرپرست اداره منابع آب کلاله و مراوه تپه با رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کلاله با توجه به خشکسالی اخیر، بر بهره مندی از ظرفیت روحانیون محترم در اطلاع رسانی لزوم صرفه جوئی منابع آب در استان تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، در این دیدار که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی انجام شد، احمد پارسایی راد، گزارشی از وضعیت منابع آبی و بارشهای جوی استان و شهرستان کلاله ارایه کرد و افزود: بر اساس آمار و اطلاعات ایستگاههای آب و هواشناسی آب منطقه ای گلستان کاهش بارندگی۳۰ الی ۴ درصدی به مدت مشابه پارسال و درازمدت در استان و بخصوص کلاله را شاهد هستیم که این امر باعث کاهش ذخیره آبخوانهای کم عمق و آورد رودخانه ها و کاهش تا ۸۰ درصدی جریان رودخانه ها و  حجم مخازن سدهای استان و شهرستان شده است.
دبیر شورای حفاظت از منابع آب کلاله در ادامه بر لزوم صرفه جویی در همه ی بخشهای مصرف اعم از شرب و بهداشت، کشاورزی، صنعت و خدمات تاکید و نقش سازمان تبلیغات اسلامی و جایگاه روحانیون را در اطلاع رسانی به عموم مردم ارزنده توصیف کرد.
در ادامه حجت الاسلام حسین پور  رئیس سازمان تبلیغات شهرستان کلاله نیز بر ضرورت مدیریت منابع آبی در جهت گذر از بحران آبی تاکید و بر همکاری اداره تبلیغات اسلامی در این زمینه تاکید نمود.