نرخ خاموشی کرمانشاه کاهش یافت

در جلسه تکریم و معارفه معاون بهره برداری و دیسپاچینگ که باحضور معاونان و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد، مهندس امیدعلی مرآتی مدیرعامل این شرکت، اهم اقدامات شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در سال ۹۸ را تشریح کرد.

به گزارش برقآب و روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، مهندس امیدعلی مرآتی با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان کرمانشاه همگام با سایر شرکت‌های زیر مجموعه شرکت توانیر، در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری دستاوردهای شایان توجهی داشته است، گفت: به عنوان نمونه شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه توانست تلفات برق و نرخ خاموشی در شبکه های توزیع برق کرمانشاه را به رقم زیر ۱۳ درصد برساند.

وی گفت: این طرح  هم راستا با سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی معظم له با اقدامات موثر در زمینه توسعه، اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع برق و نیز مقابله مستمر با استفاده غیر مجاز برق انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، خاطرنشان ساخت: این طرح با برنامه ریزی و تلاش جهادی صورت گرفته و هدف گذاری کرده‌ ایم تا  طی سال ۱۳۹۹ این شاخص را به۸/۱۱ درصد برسانیم.

از مهم ترین دستاوردهای حاصل از این میزان کاهش تلفات، می‌توان به صرفه جویی چندین میلیارد تومانی ناشی از آزادسازی مقدار زیادی ظرفیت نیروگاه‌ها و شبکه های انتقال، مصرف سوخت نیروگاه‌ها و جلوگیری از انتشار گازهای آلاینده زیست محیطی نام برد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان کرد: نرخ خاموشی استان کرمانشاه در سال ۹۸ نسبت به سال قبل با کاهش چشمگیری  به عدد ۷۴صدم دقیقه در روز برای هر مشترک رسیده است در حالی که  سال ۹۷ نرخ خاموشی استان کرمانشاه ۸۷صدم دقیقه در روز برای هر مشترک بوده است. برای سال ۹۹ هدف گذاری کاهش خاموشی به ازا هر مشترک ۶۳صدم دقیقه را در برنامه داریم.

مهندس مرآتی با اشاره به اینکه اصلاح و بهینه سازی خطوط و تاسیسات یکی از برنامه‌های اصلی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه است، تشریح کرد: در سال ۹۸ بیش از ۵۱۴ کیلومتر اصلاح و بهینه خطوط و شبکه شامل: اصلاح و بهینه ۳۵۵ کیلومتر خط فشار ضعیف،۱۵۲ کیلومتر خط فشار متوسط، ۷ کیلومتر شبکه روشنایی معابر و ۴۰۵ دستگاه پست توزیع برق انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان کرد: در سال ۹۸بیش از ۱۶۲ کیلومتر خط فشار متوسط ۲۰ کیلو ولت، ۹۹ کیلومتر خط فشار ضعیف و ۱۵ کیلومتر شبکه روشنایی معابر احداث و ۳۵۱۴ دستگاه چراغ معابر نصب شده است.

 وی با اشاره به برق‌رسانی به هفت روستای بدون برق در سطح استان کرمانشاه در سال گذشته گفت: سال ۹۸ به بیش از ۲۱ هزار مشترک جدید در بخش های خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعت و معابر، انشعاب برق واگذار شده است.

مهندس مرآتی در بخش دیگری از این گزارش به فعالیت‌های حوزه لوازم اندازه گیری اشاره کرد و تصریح کرد: در سال گذشته برای ۸۴۰ مشترک در مجتمع های تجاری سطح استان پروژه کنتورهای هوشمند(AMI)  اجرا و به  بهره‌برداری رسیده است.

وی به اجرا و بهره‌برداری پروژه‌ کنتورهای هوشمند جهت مشترکین دیماندی به تعداد ۵۴۰۰ اشتراک اشاره کرد و افزود: اجرا و بهره‌برداری ۵۰ اشتراک پروژه کنترل های اسمارت کلاستر جهت بازارچه‌های مرزی از دیگر خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در سال ۹۸ است.

مهندس امید علی مراتی در پایان گفت: حال در این روزهای گرم سال و قرار گرفتن در اوج مصرف برق در تابستان ۹۹ صنعت برقی که پیوسته و بی وقفه برای اعتلای این صنعت و خدمت‌رسانی به مردم عزیز در تلاش و تکاپو بوده است از مردم عزیز فقط یک تقاضا دارد؛ همدلی و همراهی برای استفاده بهینه از نعمت برق تا همگان در سراسر ایران از آن بهره‌مند باشند.

در پایان این جلسه، از مهندس داریوش منصوری معاون پیشین بهره برداری و دیسپاچینگ این شرکت تقدیر شد و  مهندس بیژن ملک‌پور به عنوان سرپرست جدید این معاونت معرفی گردید.

در ادامه، با احکام جداگانه ای ازسوی مهندس مرآتی رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، مهندس منصوری به عنوان سرپرست قائم مقام مدیرعامل در امور اجرایی و مهندس محمد مرادی میانکوهی به عنوان مشاور مدیرعامل در حوزه بهره برداری منصوب شدند.

همچنین مهندس الهه نیک سیما ضمن حفظ پست سازمانی به عنوان سرپرست دفترآموزش و برنامه ریزی نیروی انسانی این شرکت منصوب شد.