کام آب ماهنشان شیرین شد.

با تمهیدات اتخاذ شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، آب شیرین وارد مدار بهره برداری شهرستان ماهنشان شد. علیرضا جزءقاسمی با اعلام خبر فوق گفت : در حال حاضر و به دلیل لب شوری آب چاه های منطقه ، شهر ماهنشان دارای سیستم توزیع آب دو شبکه ای می باشد . مدیرعامل شرکت […]

با تمهیدات اتخاذ شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، آب شیرین وارد مدار بهره برداری شهرستان ماهنشان شد.

علیرضا جزءقاسمی با اعلام خبر فوق گفت : در حال حاضر و به دلیل لب شوری آب چاه های منطقه ، شهر ماهنشان دارای سیستم توزیع آب دو شبکه ای می باشد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در ادامه افزود : پس از تکمیل پروژه و تائید کیفیت آب از سوی آزمایشگاه مرجع شرکت آب و فاضلاب استان ، آب شیرین از چشمه آلمالو چای وارد مدار شبکه توزیع آب بهداشتی شهرستان ماهنشان شد تا شهروندان از آب شیرین و با کیفیت برخوردار گردند .

وی با بیان اینکه قنات جدید به قنات قبلی شهرستان متصل خواهد گردید ، اظهار داشت : جهت وارد مدار نمودن آب شیرین در این شهر ، حفر یک رشته قنات و کول گذاری به طول ۳۰۰ متر ، لوله گذاری به طول ۳۵۰متر ، احداث حوضچه ، نصب شیرهوا و ۷ هزار مترمکعب خاک برداری انجام شده است.

جزءقاسمی تصریح کرد : در صورت مدیریت مصرف و صرفه جویی شهروندان محترم در مصرف آب، اهالی از آب شرب با کیفیت بهره مند خواهند بود و دیگر نیازی به اختلاط آب لب شور با آب شیرین نیست.

این مقام مسئول گفت : کیفیت آب زیر زمینی هر منطقه متاثر از پارامترهای گوناگون است و شرکت آب و فاضلاب ناچار به استفاده از منابع آبی محدوده شهرها می باشد .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در ادامه تصریح کرد : آب زیرزمینی شهر ماهنشان بدلیل لب شور بودن تنها برای مصارف بهداشتی که بیش از ۹۵ درصد آب مورد نیاز هر شهروند را شامل می گردد ، توزیع می شد .

جزء قاسمی خاطرنشان ساخت : تاکنون آب شرب مورد نیاز شهروندان ماهنشانی با بالاترین کیفیت از طریق دستگاه آب شیرین کن و توسط شبکه مجزا و از طریق ایستگاه های برداشت آب ، در اختیار شهروندان قرار می گرفت .

وی تصریح کرد : آب شیرین علیرغم هزینه بالای خرید و نگهداری سیستم آب شیرین کن و ایستگاههای برداشت و به منظور رفاه حال شهروندان ، با بیش از ۹۰ درصد یارانه ، در اختیار مردم فهیم ماهنشان قرار داشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب در ادامه افزود : شهر ماهنشان یکی از تجربیات موفق استفاده همزمان از دو شبکه توزیع آب در سطح کشور می باشد که بارها توسط دانشگاهها و مشاورین مورد ارزیابی قرار گرفته است .

این مقام مسئول در انتها از هم استانی های عزیز درخواست نمود که با توجه به کاهش بارندگی ها، با صرفه جویی در مصرف آب ، شرکت آب و فاضلاب را در عبور از بحران تابستان ۱۴۰۰ یاری نمایند .