پیشرفت ۶۰ درصدی طرح ارتقاء آب از سد ایلام

مدیرعامل آبفا استان ایلام از اجرای طرح ارتقا آب از سد ایلام به میزان ۲۰۰ لیتر در ثانیه با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، دکتر نوراله تیموری هدف از اجرای این طرح را افزایش میزان استحصال آب از سد ایلام عنوان کرد و اظهار […]

مدیرعامل آبفا استان ایلام از اجرای طرح ارتقا آب از سد ایلام به میزان ۲۰۰ لیتر در ثانیه با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، دکتر نوراله تیموری هدف از اجرای این طرح را افزایش میزان استحصال آب از سد ایلام عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت شهری، ساخت و سازهای بی رویه و مهاجرت پذیری مرکز استان، افزایش دما، تغییرات اقلیمی، کاهش نزولات جوی و شیوع ویروس کرونا، شهر ایلام با کمبود حدود ۲۰۰ لیتر در ثانیه مواجه است و با بررسی های فنی و کارشناسی طرح فوق در دست اقدام قرار گرفته  و با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی بزودی به بهره برداری می رسد.

وی افزود: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر۳۲ میلیارد تومان مورد نیاز است که از محل اعتبارات عمرانی و استانی تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام گفت: با توجه به اینکه پرسنل این شرکت در طول شبانه روز و با تمام توان جهت تامین آب سالم و بهداشتی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده است انتظار می رود همشهریان در راستای اجرای این امر مهم آبفا استان را همراهی کنند.

تیموری در پایان خواستار نهایت همکاری شهروندان، دستگاه های اجرایی و ارگان های دولتی در مصرف آب جهت عبور از بحران کم آبی تابستان شد و بیان داشت: مشارکت عمومی مشترکین در صرفه جویی مصرف آب یکی از عوامل اصلی موفقیت در مدیریت منابع آبی است.