پیشرفت ۷۵ درصدی سد اخند عسلویه 

با تکمیل سد اخند عسلویه علاوه بر ارتقاء ضریب پدافند غیرعامل پایتخت انرژی ایران، منابع جدیدی جهت تامین آب شرب و کشاورزی منطقه ایجاد خواهد شد. به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، در بازدید فرماندار شهرستان عسلویه از پروژه سد اخند، روند پیشرفت فیزیکی این طرح مورد ارزیابی قرار گرفت. نماینده […]

با تکمیل سد اخند عسلویه علاوه بر ارتقاء ضریب پدافند غیرعامل پایتخت انرژی ایران، منابع جدیدی جهت تامین آب شرب و کشاورزی منطقه ایجاد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، در بازدید فرماندار شهرستان عسلویه از پروژه سد اخند، روند پیشرفت فیزیکی این طرح مورد ارزیابی قرار گرفت.

نماینده مجری طرح سد اخند اظهار کرد:با توجه به گستردگی صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در این منطقه، سد اخند می تواند خسارت های احتمالی به این تاسیسات را در پایین دست خود کاهش دهد.

ابراهیم اسلامی پور گفت: تکمیل این سد باعث کنترل سیلاب های این منطقه و تبدیل رواناب های مخرب، به آبی پایدار جهت مصارف شرب و کشاورزی خواهد شد.

وی افزود: این سد از نوع بتنی وزنی است و ظرفیت ذخیره سازی ۲ میلیون مترمکعب آب را دارد.

نماینده مجری طرح سد اخند با اشاره به روند مطلوب پیشرفت فیزکی این سد گفت: هم اکنون سد اخند ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا شهریور ماه سال جاری بدنه آن تکمیل خواهد شد.

اسلامی پور اضافه کرد: با تکمیل بدنه سد، قابلیت آبگیری با حداکثر ظرفیت در بارندگی های پاییز و زمستان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: کل اعتبار مورد نیاز این پروژه ۳۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است و تا کنون ۱۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

فرماندار عسلویه نیز ضمن تقدیر از عوامل اجرایی این پروژه، روند پیشرفت سد اخند را رضایت بخش توصیف کرد.

عبدالنبی یوسفی افزود: این سد یکی از پروژه های مهم حوزه آب در جنوب استان بوشهر است و در تکمیل آن از نهایت ظرفیت های موجود بهره خواهیم برد.

سد اخند در شهرستان عسلویه و با هدف کنترل سیلاب، تغذیه سفره های آب زیرزمینی و تامین آب شرب و کشاورزی منطقه در حال ساخت است.