پیشرفت چشمگیر در حوزه آب کردستان در سالهای اخیر

روز پنجشنبه مدیران استانی از سدامیرآباد، سد، ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه کامیاران بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان مدیر عامل این شرکت به همراه نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب، مدیر کل […]

روز پنجشنبه مدیران استانی از سدامیرآباد، سد، ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه کامیاران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان مدیر عامل این شرکت به همراه نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب، مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی کردستان، فرماندار و بخشدار کامیاران و جمعی از مدیران استانی، از سد امیر آباد؛ سد و ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه خامسان کامیاران بازدید بعمل آوردند.

در این بازدید مهندس آرش آریانژاد با اشاره به پیشرفت مطلوب پروژه‌های این شرکت طی چند سال اخیر گفت: با توجه به جدیت و تلاش‌های شبانه روزی مجموعه شرکت آب منطقه‌ای کردستان و حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در چند سال اخیر در حوزه آب استان شاهد جهش و پیشرفت چشمگیری بوده‌ایم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در جریان بازدید اظهار داشت: در سنوات گذشته میزان اعتباری که برای پیشبرد و تکمیل سد امیرآباد نیاز بود به این پروژه تخصیص نگرفت، اما طی ۲ سال گذشته این روند تغییر یافته و تاکنون از مقدار ۹۹ میلیارد تومان بودجه این طرح ۶۳ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و کامل در این پروژه هزینه شده است.

وی افزود: جهت خاتمه عملیات سد امیرآباد و آبگیری این سد در آبان ماه ۱۴۰۰ به اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است، که در صورت تخصیص این میزان بودجه؛ امیدوار هستیم که آبان ماه سال جاری  سد امیرآباد، آبگیری گردد.

مهندس آریانژاد در ادامه بازدید از خط انتقال آب اراضی کشاورزی روستای خامسان اضافه کرد: هدف از این طرح، پمپاژ آب رودخانه گاوه رود از مخزن سد گاوشان برای تأمین آب ۱ هزار و صد هکتار از اراضی کشاورزی روستای خامسان است که برای این پروژه تاکنون ۱۹ میلیارد تومان هزینه شده و در صورتی که اعتبار کامل پروژه در سال جاری تخصیص یابد سبب افزایش رونق تولید و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای حدود ۴ هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.