پایداری آب شرب و کشاورزی گرمسار پس از سیلاب

سرپرست امور آب شهرستانهای گرمسار و آرادان از برقراری آب شرب و کشاورزی این شهرستان پس از جاری شدن سیل در روزهای اخیر در این شهرستان خبر داد . به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان ، آیدین دمنیان روز دوشنبه در گفت و گویی با اشاره به خسارات ناشی از سیلاب اخیر […]

سرپرست امور آب شهرستانهای گرمسار و آرادان از برقراری آب شرب و کشاورزی این شهرستان پس از جاری شدن سیل در روزهای اخیر در این شهرستان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان ، آیدین دمنیان روز دوشنبه در گفت و گویی با اشاره به خسارات ناشی از سیلاب اخیر و قطع آب کشاورزی و شرب این شهرستان گفت: بدنبال این حادثه نیروهای گشت و بازرسی بلافاصله به لایروبی و برنامه ریزی وصل آب و جلوگیری از تنش آبی در منطقه پرداختند .

وی اظهار داشت: آب کشاورزی بهره برداران منطقه درفاصله ۲۴ ساعت برقرار شد و برای رفع مشکل آب اشامیدنی که بر اثر جاری شدن سیلاب از کدروت بالایی برخوردار شده بود تلاش ها در فاصله حداکثر ۴۸ ساعت جواب داد و آب آشامیدنی نیز پس از رفع اشکال برقرار شد .

دمنیان متذکر شد: برای مقابله با مساله کمبود آب در چنین شرایطی شرکت آب منطقه ای هفت حلقه چاه را در اختیار شرکت آب و فاضلاب شهرستان گرمسار قرار داده تا در صورت وقوع چنین حوادثی برای جلوگیری از قطع آب از این منابع استفاده شود .

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای سمنان به ادامه فعالیت های مرمت و بازسازی اساسی تاسیسات بالادست سیمین دشت اشاره کرد و ادامه داد: پس از وقوع سیلاب عوامل پیمانکاری شرکت نصر و مشاور مهاب، عملیات بتن ریزی و مرمت این تاسیسات را ۲۴ ساعت پس از وقوع سیلاب ادامه دادند .

وی گفت: با توجه به اهمیت این پروژه و لزوم جلوگیری از حوادث آینده و ادامه پروژه مذکور از استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درخواست شده است تا اعتبارات این پروژه را ۱۰۰ درصد تخصیص دهد تا با تسریع در اجرای عملیات مرمت در آینده از وقوع این حوادث که منجر به قطع آب کشاورزی و شرب منطقه می شود جلوگیری شود .