ویژه‌نامه سازگاری با کم‌آبی منتشر شد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این ویژه‌نامه مشتمل بر خلاصه‌ای تحلیلی از برنامه ملی سازگاری با کم‌آبی، یادداشت‌های فنی و گفت‌وگو با متخصصان در خصوص فرآیند تدوین برنامه ملی سازگاری با کم آبی و چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی اجرای آن است. این ویژه‌نامه که در ۱۷۷ صفحه‌گرد آوری شده، توسط روزنامه ایران و […]

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این ویژه‌نامه مشتمل بر خلاصه‌ای تحلیلی از برنامه ملی سازگاری با کم‌آبی، یادداشت‌های فنی و گفت‌وگو با متخصصان در خصوص فرآیند تدوین برنامه ملی سازگاری با کم آبی و چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی اجرای آن است.

این ویژه‌نامه که در ۱۷۷ صفحه‌گرد آوری شده، توسط روزنامه ایران و با مشارکت دبیرخانه و اعضای کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با عنوان “سازگاری با کم‌آبی (خرد تاریخی _ اقلیمی برای بقا و ارتقا)” منتشر شد.
در قسمتی از این ویژه‌نامه آمده است: مدیریت منابع آب در ایران، نیازمند نگاه و یادگیری از گذشته است. سازگاری با کم‌آبی در گذشته سرلوحه همه فعالیت‌های اقتصادی و معیشتی ایرانیان بوده است، امروز ضروری‌ترین درمان برای ناپایداری‌های منابع آب ایران است. ما به تغییر نظام اندیشه خود درباره آب و مدیریت آن نیاز داریم. پذیرش این واقعیت که آب بیشتری در اختیار ما نیست، گام اول برای رو کردن به نظام اندیشه جدیدی است که می‌توان آن را در مفهوم سازگاری با کم‌آبی صورت‌بندی کرد.