واگذاری ۳۶۰ دستگاه سامانه انرژی خورشیدی به عشایر فارس

۳۶۰ دستگاه سامانه انرژی خورشیدی قابل حمل در فارس روز سه‌شنبه در آیینی با حضور از راه دور رضا اردکانیان وزیر نیرو به عشایر کوچ‌رو این استان واگذار شد. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان فارس روز سه شنبه در این آیین گفت: تعداد خانوار مشمول دریافت سامانه در استان فارس، ۲ هزار و ۷۷۵ خانوار هستند. […]

۳۶۰ دستگاه سامانه انرژی خورشیدی قابل حمل در فارس روز سه‌شنبه در آیینی با حضور از راه دور رضا اردکانیان وزیر نیرو به عشایر کوچ‌رو این استان واگذار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان فارس روز سه شنبه در این آیین گفت: تعداد خانوار مشمول دریافت سامانه در استان فارس، ۲ هزار و ۷۷۵ خانوار هستند.
احمد رضا خسروی با اشاره به اینکه ۳۶۰ سامانه انرژی خورشیدی قابل حمل آماده تحویل به عشایر استان فارس است، گفت: تحویل ۲ هزار و ۳۲۵ دستگاه سامانه باقیمانده نیز تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.
به گفته وی، اعتبار اجرای کامل طرح سامانه انرژی خورشیدی قابل حمل عشایری در استان فارس حدود ۲۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی همچنین از رونمایی از طرح جهادی بهسازی شبکه برق روستایی (بهارستان) در استان فارس خبر داد و گفت:  تعداد روستاهای هدف طرح جهادی بهسازی استان فارس ۶۰۰ روستا و  اعتبار پروژه طرح جهادی بهسازی روستایی: ۹۰ میلیارد تومان است که پیش بینی می شود تا  اسفند ماه سال ۱۴۰۰ این طرح به پایان برسد.

در این آیین  طرح‌های ملی صنعت برق کشور با اعتبار ۱۳۴۵ میلیارد تومان  به دستور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.بر این اساس، مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران (دیسپاچینگ ملی جدید کشور) با اعتباری بالغ بر ۱۱۴۵ میلیارد تومان  با دستور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو افتتاح شد.
همچنین طرح‌های جهادی بهسازی شبکه برق ۱۰ هزار روستا نیز که قرار است در سال ۱۴۰۰ با اعتبار سه هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد، در فاز اول شامل ۵۶۰ روستا برای ۷۰ هزار مشترک با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان امروز  افتتاح شد.
همچنین، طرح تحویل ۲۰ هزار دستگاه مولد برق خورشیدی قابل حمل به ۲۰ هزار خانواده عشایر هم که مقرر شده در سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح شود، در فاز اول سه هزار دستگاه به سه هزار خانواده عشایر با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان تحویل داده شد.