هفتمین کنفرانس بین المللی فناوری و مدیریت انرژی با رویکرد آب، انرژی و گرمایش جهان

هفتمین کنفرانس بین المللی فناوری و مدیریت انرژی با رویکرد آب ،انرژی و گرمایش جهان روز سه شنبه ۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی به صورت مجازی برگزار شد. مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ضمن ابراز خرسندی از شرکت در این […]

هفتمین کنفرانس بین المللی فناوری و مدیریت انرژی با رویکرد آب ،انرژی و گرمایش جهان روز سه شنبه ۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی به صورت مجازی برگزار شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ضمن ابراز خرسندی از شرکت در این کنفرانس به افزایش بی سابقه دما در استان اشاره کرده و گفت: متاسفانه امسال افزایش بی سابقه دما در کشور و استان مشکلات بسیاری برای مناطق مختلف شهری و روستایی از قبیل تامین آب شرب و آب کشاورزی روستاییان به وجود آورده است.
حسین قدیمی ادامه داد: از اوایل اردیبهشت ماه با افزایش شدید و زود هنگام دما و افزایش مصرف برق مشترکان صنعتی، صنعت برق نیز با مشکلات متعددی از جمله ناترازی در تولید و مصرف برق به میزان ۱۴۰۰۰ مگاوات مواجه شد.
قدیمی افزایش بی رویه استفاده از رمز ارزهای غیرمجاز و کاهش سطح مخازن نیروگاه های برق آبی را از جمله دلایل خاموشی های اخیر در کشور برشمرده و گفت: این کاهش در ذخایر آب سدهای نیروگاه های برق آبی موجب کاهش ۷۰۰۰ مگاوات از برق تولیدی در این نیروگاه ها شده است.
وی با بیان اینکه افزایش هر درجه دما باعث افزایش ۱۵۰۰ مگاوات مصرف برق می شود گفت: عمده مصرف برق در تابستان مربوط به بارهای سرمایشی و کولرها هستند که ۴۰ درصد از مصرف برق استان را شامل می شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بر اهمیت صنعت برق تاکید کرده و افزود برق یک صنعت زیرساختی استراتژیک می باشد که خدمات عمومی، رفاه و امنیت مردم به این صنعت وابسته می باشد و توجه به این بخش در مجلس و دولت بسیار مهم است.
حسین قدیمی رویکرد کنفرانس را بسیار مثبت و مهم و مسئله روز دانسته و ابراز امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت اساتید حاضر در کنفرانس و دانشگاهیان به سمت تغییر رویکرد در استفاده از انرژی های تجدید پذیر برویم و با تدابیری که توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت صورت می پذیرد تغییر نگرشی در صنعت برق اتفاق افتاده و مشکلات این حوزه مرتفع شود.