نوسازی سالانه ۲۵ کیلومتر شبکه فرسوده انتقال آب در جنوب تهران

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران گفت: سالانه بین۲۰ تا ۲۵ کیلومتر شبکه فرسوده انتقال آب محدوده زیر پوشش این شرکت نوسازی می‌شود. فرشاد صبحی افزود: شبکه‌های توزیع آب در مناطق ۲۰ و ۱۵ کلان شهر تهران و شهرها و روستاهای شهرستان ری فرسوده است به طوری که  ۲۰۰ میلیارد […]

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران گفت: سالانه بین۲۰ تا ۲۵ کیلومتر شبکه فرسوده انتقال آب محدوده زیر پوشش این شرکت نوسازی می‌شود.

فرشاد صبحی افزود: شبکه‌های توزیع آب در مناطق ۲۰ و ۱۵ کلان شهر تهران و شهرها و روستاهای شهرستان ری فرسوده است به طوری که  ۲۰۰ میلیارد ریال سالانه هزینه نوسازی این شبکه می شود.

صبحی به یک‌پارچه‌سازی خدمات آب و فاضلاب روستایی و شهری از ابتدای سال۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: آبفای منطقه ۶ تهران یکی از گسترده‌ترین شرکت‌های آبفای استان تهران است که تمامی ماموریت‌های ممکن برای یک شرکت اعم از تامین، تصفیه، گندزدایی، انتقال و توزیع آب آشامیدنی و جمع‌آوری، تصفیه و انتقال پساب حاصل از آن را انجام می‌دهد.

او افزود: از سال ۹۳ تاکنون یعنی از زمان تحویل‌گیری شهرهای شهرستان ری شامل قیام‌دشت، خاورشهر، باقرشهر، کهریزک و حسن‌آباد تاکنون موفق شدیم که شهرهای قیام‌دشت، خاورشهر و باقرشهر را به منابع آب سطحی یعنی آب سد ماملو متصل کنیم.

او با اشاره به این‌که برنامه ویژه‌ای برای انتقال آب از محل مخزن شماره ۸۹ میدان میوه‌وتره‌بار تهران برای حسن‌آباد فشافویه و فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) تعریف شده است، افزود: مطالعات این طرح انجام شده و چنانچه وزارت راه و شهرسازی مجوز احداث خط لوله موازی با بزرگ‌راه تهران- قم را صادر کند فاز اجرایی این خط انتقال آب به زودی کلید خواهد خورد.

معاون مهندسی و توسعه آبفای منطقه ۶ تهران ادامه داد: هم‌چنین برای پایداری آب شرب شهر کهریزک یک خط انتقال پدافندی از باقرشهر به کهریزک طراحی شده که بخشی از این طرح با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و به طول بیش از ۱۰۰۰ متر در حال اجراست.

او با اشاره به این‌که در منطقه جنوبی تهران بافت زمین به صورت ریزدانه و با نفوذپذیری پایین است و چاه‌های جذبی پاسخ‌گوی نیاز شهروندان برای دفع فاضلاب نیست، افزود: اجرای شبکه جمع‌آوری بهداشتی و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب از مهم‌ترین اهداف و این شرکت است و با تمام توان در دست اجراست.

شرکت آب و فاضلاب منطقه۶ تهران ۲۷۶ هزار مشترک آب شهری و روستایی و ۱۸۴ هزار مشترک فاضلاب دارد و به آحاد جمعیتی افزون بر دو میلیون نفر در مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۹ و۲۰ شهرداری تهران و پنج شهر جنوب تهران شامل شهرهای باقرشهر، کهریزک، حسن‌آباد، قیام‌دشت و خاورشهر خدمات‌رسانی می‌‌کند.