نظارت مجهزترین آزمایشگاه های تخصصی بر کیفیت و سلامت آب شرب اصفهان

آبفای اصفهان از مجهزترین و پیشرفته ترین آزمایشگاه های تخصصی برای نظارت بر کیفیت و سلامت آب شرب  بهره می برد. مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان گفت: ۲۲ آزمایشگاه میکروبی و ۵ آزمایشگاه شیمیایی در سطح شهرستان های استان با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص، کار […]

آبفای اصفهان از مجهزترین و پیشرفته ترین آزمایشگاه های تخصصی برای نظارت بر کیفیت و سلامت آب شرب  بهره می برد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان گفت: ۲۲ آزمایشگاه میکروبی و ۵ آزمایشگاه شیمیایی در سطح شهرستان های استان با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص، کار سنجش سلامت و کیفیت آب را در تمام شهرها و روستاهای تحت پوشش بر عهده دارند.

فهیمه امیری با اشاره به فعالیت آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به عنوان یک آزمایشگاه مرجع در زمینه های میکروبیولوژی، فیزیکوشیمیایی و ریز آلاینده های معدنی گفت: این آزمایشگاه تنها آزمایشگاه آب در سطح کشور به شمار می رود که دارای گواهینامه استاندارد ایزو۲۰۱۷- ۱۷۰۲۵ است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که آب شرب شهرها و روستاهای استان هر روز توسط کارشناسان کنترل کیفی و آزمایشگاه های زیرمجموعه آبفای استان اصفهان مورد پایش قرار گرفته و سلامت آن تایید می شود افزود: یکی از این آزمایش ها، اندازه گیری میزان کلر  باقیمانده آب آشامیدنی در شبکه های آب است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان افزود:  بر همین اساس سال گذشته بیش از ۱۶۶ هزار و ۵۰۰  مورد کلرسنجی در شهرها و بیش از ۴۳۱ هزار موردکلرسنجی در شبکه توزیع آب روستاهای استان انجام شد که نتایج آن بیانگر مطلوبیت آب توزیع شده به میزان ۹۹.۹ درصد بود.

امیری درپایان سخنانش به فعالیت آزمایشگاه های فاضلاب آبفای استان اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: تعداد شش آزمایشگاه نیز در تصفیه خانه های فاضلاب شمال، جنوب، شاهین شهر، بهارستان، سده لنجان و ستاد آبفا بر کیفیت پساب خروجی از تصفیه خانه ها مطابق با استانداردهای تعیین شده نظارت دارند.