نظارت فرمانداران بر تحقق صرفه‌جویی ۵۰ درصدی مصرف برق در شهرستانها

استاندار مرکزی بر نظارت فرمانداران بر مدیریت ۵۰درصدی مصرف برق در شهرستانها تاکید کرد. سید علی آقا زاده در سومین جلسه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ بابیان این مطلب افزود: جمع‌ آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش خاموشی در پیک تابستان امسال است  که مصوبه […]

استاندار مرکزی بر نظارت فرمانداران بر مدیریت ۵۰درصدی مصرف برق در شهرستانها تاکید کرد.

سید علی آقا زاده در سومین جلسه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ بابیان این مطلب افزود: جمع‌ آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش خاموشی در پیک تابستان امسال است  که مصوبه جمع آوری رمز ارزها در شورای تامین استان اتخاذ شده است.

وی گفت: فرهنگ سازی از سوی رسانه به ویژه صداوسیما در زمینه  مصرف بهینه انرژی صورت پذیرد و در صورت اعمال خاموشی، برنامه زمان‌بندی به بخش‌های مختلف اعلام واطلاع‌رسانی شود.

استاندار مرکزی گفت: استخراج رمز ارزها ،افزایش ۲۰درصدی مصرف برق،خشکسالی و مشکلات تامین سوخت نیروگاه ها  از مهمترین دلیل کمبود برق در کشور است.

آقازاده گفت: ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی این استان از روز شنبه ۲۲ خردادماه از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بامداد تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه ظهر تعیین شده است.

وی افزود: فرمانداران و اصناف باید  با مشترکان پرمصرف برخورد قاطع نمایند .

تاکید هیات وزیران بر مدیریت مصرف ۵۰ درصدی  ادارات برق

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر هم در این جلسه گفت: طی ابلاغیه هیات وزیران  مدیریت مصرف ۵۰درصدی  ادارات برق ضروری است و در صورت عدم رعایت با ادارات  پرمصرف برخورد خواهد شد .

مهندس فرهاد شبیهی خاطرنشان کرد:۲۲هزار مگاوات مصرف برق در تابستان مربوط به بار سرمایشی است که با مدیریت مصرف توسط ادارات حداقل ۱۰۰۰مگاوات می شود در مصرف برق صرفه جویی کرد.

وی گفت:صنایع و کشاورزان باید با شرکت های توزیع برق همکاری داشته باشند و در طرح های تشویق محوری کاهش پیک شرکت کنند.

شبیهی  بابیان اینکه سازمان صنعت ،معدن و تجارت برهمکاری صنایع  نظارت داشته باشد ،افزود: لیستی از صنایع همکار در طرح های پیک سایی باید تهیه شود و صنایعی که تاکنون در طرح های مذکور شرکت نداشته اند در لیست قطع اضطراری بار قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: نیروگاه‌ها برای تولید برق بیش از حد از ظرفیت‌های آبی استفاده می‌کنند و اگر نیروگاهی یا خطی از نیروگاهی از مدار خارج شود، بحران جدی در کشور ایجاد می‌شود.

کشف ۱۵هزار دستگاه ماینر در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: ماینرهای غیرمجاز یکی از مسایل و مشکلات صنعت برق است که تاکنون حدود ۱۵هزار دستگاه ماینر کشف شده است.

محمد اله داد بابیان اینکه  بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نسبت به آماده‌سازی سیستم‌های برق اضطراری خود اقدام کنند، افزود: تاکنون و با وجود همه مشکلات، برق هیچ بیمارستانی قطع نشده و برنامه‌ای در این خصوص نیست.

در این جلسه بر تعلیق موقت پروانه فعالیت صنایع و کشاورزانی که در حوزه ماینینگ فعالیت دارند وتعدیل روشنایی معابر شهری ، روستایی و بین جاده ای ،تاکید شد.
در این جلسه از کارت مدیر انرژی ویژه نیروهای خدماتی دستگاه های اجرایی استان مرکزی رونمایی شد.