نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان پرمصرف کردستانی

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اجرای پروژه نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان پرمصرف در سطح استان کردستان خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: فصل دوم اجرای طرح فهام به مشترکان پرمصرف خانگی، تجاری، اداری و کشاورزی اختصاص یافته […]

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اجرای پروژه نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان پرمصرف در سطح استان کردستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: فصل دوم اجرای طرح فهام به مشترکان پرمصرف خانگی، تجاری، اداری و کشاورزی اختصاص یافته است، این طرح با هدف پایش وکنترل میزان مصرفی برق مشترکین اجرا گردیده است.

وی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: کنتورهای هوشمند، راه کاری است که می توانند بخوبی رفتار مشترکان پرمصرف را کنترل کرده و آنان را در ردیف مشترکان با مصرف متعادل ( مشترکین خوش مصرف ) قرار دهد.

لهونیان با اشاره به اجرای فاز دوم این طرح افزود :اجرای فاز دوم طرح آغاز شده و حدود ۳ هزار مشترک را در استان کردستان شامل می شود.

وی نصب کنتورهای هوشمند را پیش نیاز اعمال برنامه های مدیریت مصرف دانست و افزود: برای اعمال تعرفه های مختلف در ساعات اوج مصرف برق یا حتی خارج از آن زمان، نصب این کنتورها ضروری است .

هیوا لهونیان در ادامه تشریح کرد: کنتورهای هوشمند به عنوان راهی برای رصد میزان مصرف مشترکان، برای بیش از ۹۰ درصد از مشترکان دیماندی و برای بیش از ۵۰ درصد از مشترکان کشاورزی نصب و راه اندازی شده و در آینده نزدیک کنتورهای هوشمند برای همه مشترکان نصب خواهد شد تا هدف مدیریت بار و متعادل سازی مصرف برق استان به صورت کامل، محقق شود.

لازم به ذکر است در سالجاری ۲۰۳۰ دستگاه کنتور هوشمند در قالب طرح فهام برای مشترکان دیماندی و کشاورزی نصب خواهد گردید و ۳۰۰۰ دستگاه نیز برای تعویض کنتور مشترکین پر مصرف در نظر گرفته شده است.

گفتنی است طبق برنامه ریزی های به عمل آمده طی دو سال آتی تمام کنتورهای برق عمومی، صنعتی و کشاورزی به کنتورهای هوشمند تبدیل خواهند شد.