نرخ برق قابل فروش نیروگاه های تجدیدپذیر به مراکز استخراج رمز ارزها توافقی و رقابتی است.

سخنگوی صنعت برق گفت: دولت هیچ دخالتی در تعیین نرخ برق قابل فروش نیروگاه های تجدیدپذیر به مراکز استخراج رمز ارزها نخواهد داشت و به همین دلیل این نوع قراردادها کاملا توافقی و رقابتی خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری توانیر، مصطفی رجبی مشهدی در همین خصوص اظهارداشت: تعرفه برق نیروگاه های تجدیدپذیر متنوع و […]

سخنگوی صنعت برق گفت: دولت هیچ دخالتی در تعیین نرخ برق قابل فروش نیروگاه های تجدیدپذیر به مراکز استخراج رمز ارزها نخواهد داشت و به همین دلیل این نوع قراردادها کاملا توافقی و رقابتی خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری توانیر، مصطفی رجبی مشهدی در همین خصوص اظهارداشت: تعرفه برق نیروگاه های تجدیدپذیر متنوع و وابسته به فناوری مورد استفاده است. وی ادامه داد: به طور مثال برق تولیدی حاصل از نیروگاههای خورشیدی با نیروگاه های بادی نرخ متفاوتی دارد و تعرفه برق هر کدام متناسب با فناوری هایی که دارند و هزینه های سرمایه گذاری انجام شده مطابق با توافق خریدار و فروشنده تعیین می شود.

برپایه این گزارش، وزیر نیرو به تازگی آخرین ویرایش مقرررات تامین برق مراکز استخراج رمز ارز را ابلاغ کرد.

براساس این ابلاغیه، تامین برق مرکز استخراج رمزارزها به ۴ روش امکان پذیر است  که انتخاب آن به عهده متقاضی است.
براساس این ابلاغیه، تامین برق از طریق الف) سرمایه گذاری در طرح های بهینه سازی مصرف برق، ب) تامین برق از طریق نیروگاههای تجدیدپذیر (اعم از موجود و جدید)، ج) اتصال به شبکه و خرید انرژی از شرکت برق و یا د) با نصب و بهره برداری از مولدهای حرارتی، چهار روش تعریف شده ای است که متقاضیان می توانند برای تامین برق مراکز خود یکی از آنها را انتخاب نمایند.

علاقمندان می توانند  جزئیات این مصوبه را، از طریق کلیک دراینجا دریافت نمایند.