نخستین دفتر توسعه پایدار، مدیریت مصرف و مطالعات اجتماعی کشور

اولین دفتر توسعه پایدار، مدیریت مصرف و مطالعات اجتماعی صنعت آب و فاضلاب کشور در آبفای استان اصفهان تشکیل شد . مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان در مراسم معرفی مدیر این دفتر گفت: اهمیت مسئولیت اجتماعی و رویکرد تخصصی در حوزه مطالعات اجتماعی از اهداف مهم تشکیل دفتر توسعه پایدار، مدیریت مصرف و مطالعات […]

اولین دفتر توسعه پایدار، مدیریت مصرف و مطالعات اجتماعی صنعت آب و فاضلاب کشور در آبفای استان اصفهان تشکیل شد .

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان در مراسم معرفی مدیر این دفتر گفت: اهمیت مسئولیت اجتماعی و رویکرد تخصصی در حوزه مطالعات اجتماعی از اهداف مهم تشکیل دفتر توسعه پایدار، مدیریت مصرف و مطالعات اجتماعی است.

هاشم امینی، پیش بینی و ارزیابی تأثیرات اجتماعی طرح‌ها و برنامه‌ها را  یکی از اهداف راه اندازی این دفتر برشمرد و اظهار داشت: مطالعه مسائل اجتماعی مرتبط با  اجرای پروژه های آبفا در سطح استان یکی از رویکرد های مهم این بخش است.

وی  با بیان این که چشم انداز اجتماعی طرح ها و برنامه ی آبفا باید در این دفتر ترسیم شود، افزود: با مطالعات اجتماعی که در این دفتر انجام خواهد شد، باید راهبردهایی برای به حداقل رساندن پیامدهای اجتماعی فعالیت‌های عمرانی و توسعه ای درون و برون شهری آبفا تدوین شود.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان خاطر نشان ساخت: پژوهشگران و کارشناسان مسائل اجتماعی در حوزه های مختلف در شهرها و روستاها، طرح ها و برنامه های صنعت آبفا را  مورد تحقیق و بررسی قرار دهند .

امینی به  ارتقای فرهنگ مدیریت مصرف آب و افزایش سطح آگاهی مردم پیرامون منابع آبی اشاره کرد و بیان داشت: از طریق گفتگوهای اجتماعی و فرهنگی با نهادهای مدنی، انجمن‌های علمی و رسانه‌ها می توان مصرف آب را توسط بهره برداران مدیریت کرد.

وی شناسایی چالش های زیست محیطی قبل از اجرای طرح های آبفا را ضروری برشمرد و اعلام کرد: تا قبل از تشکیل این دفتر هم مسائل زیست محیطی طرح ها مورد مطالعه و بررسی قرار می گرفت اما از این به بعد این کار با انسجام بیشتری دنبال شود.

در پایان این مراسم سعیده سعیدی به عنوان مدیر دفتر توسعه پایدار، مدیریت مصرف و مطالعات اجتماعی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان معرفی شد.