کسب مقام برتر سومین جشنواره کشوری نیرو رسانه

” نیکنام خشنودی ” خبرنگار ایرنا استان فارس مقام برتر سومین جشنواره کشوری نیرو رسانه را در بخش تیتر به دست آورد و در بخش خبر شایسته تقدیر شناخته شد. طی مراسمی که روز دوشنبه با حضور یونس شکر خواه استاد دانشگاه، روزنامه‌نگار و از متخصصان و مترجمان ایرانیِ دانش ارتباطات و محمد مهدی فرقانی دانشیار […]

” نیکنام خشنودی ” خبرنگار ایرنا استان فارس مقام برتر سومین جشنواره کشوری نیرو رسانه را در بخش تیتر به دست آورد و در بخش خبر شایسته تقدیر شناخته شد.

طی مراسمی که روز دوشنبه با حضور یونس شکر خواه استاد دانشگاه، روزنامه‌نگار و از متخصصان و مترجمان ایرانیِ دانش ارتباطات و محمد مهدی فرقانی دانشیار دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در وزارت نیرو برگزار شد و در تماس از راه دور با مراکز استان ها از نیکنام خشنودی خبرنگار ایرنا استان فارس و احمد رضا سهرابی کاریکاتوریست روزنامه عصر مردم با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.

در سومین جشنواره نیرو و رسانه ۵۹۶ اثر در قالب گزارش، تیتر و خبر، مصاحبه، مقاله و سرمقاله و یادداشت، کاریکاتور و طنز مکتوب و رادیویی، عکس و اینفوگرافی و موشن گرافی به دبیرخانه جشنواره رسید که در دو مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت.

در مرحله نخست داوری، ۵۷۲ اثر و در مرحله دوم ۳۲۰ اثر از سوی هیئت داوران شایسته ارزیابی تشخیص داده شده‌ که از این میان ۵۷ اثر از ۱۳ استان حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در آئین پایانی این جشنواره که امروز دوشنبه برگزار شد، برترین‌ها در موضوع‌های مختلف معرفی و از آنها تقدیر شد. وزیر نیرو در این آئین از برگزیدگان استانی نیز به صورت ویدئوکنفرانسی تقدیر کرد.

در این آیین همچنین مدیران روابط عمومی شرکت های وابسته به وزارت نیرو در حوزه برق و آب مورد تقدیر قرار گرفتند.

حمید رضا دهقانی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس در این آیین با گرامیداشت  ۲۷ اردیبهشت و روز روابط عمومی و ارتباطات اظهار داشت : در دنیای امروز و در تمامی نظام های اجتماعی و مدیریتی، روابط عمومی ها به عنوان عناصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمانها، نقش ویژه و مهمی در جهت ایجاد ارتباط و تعاملات فکری و اطلاعاتی ایفاء می کنند.

مهندس دهقانی افزود: نقش روابط عمومی و حیطه و تأثیر فعالیت آن در ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی در سطح خرد و کلان بر هیچکس پوشیده نیست. از این جهت تمامی فعالان جامعه در بخشهای مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره جویای روابط عمومی هایی هستند که آنان را در طراحی روشهای معقول و تعیین خط مشی های مرتبط با آینده یاری دهند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس بر لزوم اطلاع رسانی بهنگام و موثر از حوزه آب و برق به ویژه در شرایط کنونی تاکید کرد و گفت: بر این اساس هر نهاد و سازمان بر اساس وظایف و مأموریت های خود، از طریق روابط عمومی ارتباطی مؤثر و هدفمندی را با مخاطبان و گروه‌هایی که با سازمان در ارتباطند برقرار می‌کند.

محمد علی قلندری معاون شرکت آب و فاضلاب استان فارس نیز در این مراسم با گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت اظها داشت :  وظیفه مهم روابط عمومی در حوزه همه موضوعات و مطالب و اخباری انجام می‌شود که به منافع مخاطبان آنان مربوط است. روابط عمومی همواره تأثیرات گسترده ای از خود  در اطلاع رسانی برجا می گذارند که غیر قابل انکار است.

مهندس قلندری با یاد آوری رسالت سنگین روابط عمومی و رسانه در عصر کنونی که در شرایط بحرانی تامین آب و برق قرار داریم  اضافه کرد : آنچه در موسسات و سازمان ها ارزش و اهمیت داشته و آنان را در نیل به اهداف عالی یاری می دهد برقراری ارتباط است لذا هر اندازه ارتباط برای ارائه اطلاعات فراگیر باشد دستیابی به اهداف جوامع و سازمان ها سریع تر خواهد شد و روابط عمومی در این میان نقش عمده را ایفا می کند.

به گفته وی  روابط عمومی به عنوان یک علم دارای اصول منطقی، نظریه، الگو و معرفت شناسی بوده و از قدرت پیش بینی نتایج و قابلیت تکرار پذیری و ظرفیت بالا برای سازمان دهی روابط اجتماعی و بهبود عملکرد سازمان های اجتماعی برخوردار است.