مصرف برق در هرمزگان به اوج خود رسید.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: پیک مصرف برق در استان روز چهارشنبه ۱۲ خرداد، به ثبت رسیده است. مهرداد حاجی زاده با بیان اینکه روز چهارشنبه ۱۲ خرداد رکورد مصرف برق در هرمزگان به ثبت و مصرف به اوج رسید، افزود: در این روز ۲۳۰۰ مگاوات برق مصرف شده است […]

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: پیک مصرف برق در استان روز چهارشنبه ۱۲ خرداد، به ثبت رسیده است.

مهرداد حاجی زاده با بیان اینکه روز چهارشنبه ۱۲ خرداد رکورد مصرف برق در هرمزگان به ثبت و مصرف به اوج رسید، افزود: در این روز ۲۳۰۰ مگاوات برق مصرف شده است که ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی با بیان اینکه با گرمتر شدن هوا، مصرف روزانه برق افزایش می‌یابد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته پیک مصرف برق در تابستان بود، اما امسال با فرا رسیدن گرمای زودرس، پیک مصرف در نیمه بهار ثبت شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق بیان کرد: با مدیریت مصرف و صرفه جویی در بخش خانگی می‌توان تابستان را بدون خاموشی سپری کرد.

حاجی زاده با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مصرف برق نیز در بخش خانگی است، خاطرنشان کرد: از مشترکان می خواهم در مصرف برق صرفه جویی کنند تا استان با خاموشی‌ها مواجه نشود.

وی با بیان اینکه ساعت اوج مصرف برق در استان ۱۳ تا ۱۷ است که توصیه می‌شود در این ساعت‌ها از وسایل پرمصرف، کمتر استفاده شود، عنوان کرد: قرار دادن دمای کولر بر ۲۴ تا ۲۶ درجه نیز به مدیریت مصرف کمک می‌کند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق در پایان گفت: هرمزگان ۷۲۷ هزار مشترک برق دارد که ۸۴ درصد این مشترکان در بخش خانگی هستند.