مراسم سوگواری شهادت حضرت علی علیه السلام

مراسم سوگواری سالروز شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع)، به صورت مجازی در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان برگزار شد. استاد حوزه علمیه و امام جماعت شرکت توزیع برق استان سمنان در این محفل معنوی بیان داشت: فلسفه روزه و ثمره مهم ماه رمضان، رسیدن به تقوا است. حجت الاسلام رضا طاهریان با اشاره […]

مراسم سوگواری سالروز شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع)، به صورت مجازی در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان برگزار شد.

استاد حوزه علمیه و امام جماعت شرکت توزیع برق استان سمنان در این محفل معنوی بیان داشت: فلسفه روزه و ثمره مهم ماه رمضان، رسیدن به تقوا است.

حجت الاسلام رضا طاهریان با اشاره به این که با فضیلت ترین عمل در ماه رمضان، پرهیز از کارهایی است که خدای متعال برای ما حرام کرده اظهار داشت: باید به این فضیلت بزرگ در این ماه ضیافت ا… برسیم که روزه باعث رشد و ارتقای ما شود.

وی گفت: در ماه رمضان، لیالی قدر وجود دارد که شب نوزدهم، مقدرات انسان نوشته می شود، بیست و یکم، مقدرات تقریر می گردد و شب بیست و سوم نیز به امضای بقیت ا… الاعظم حضرت مهدی “عج” می رسد.

وی با عنوان این که در شب های قدر به شب زنده داری همراه با توجه، خیلی تاکید گردیده یادآور شد: اگر متقی شویم، خدا برکات و رحمت های خود را به ما وارد می کند و بسط و گسترش تقوا در جامعه، موجب رشد و تعالی خواهد شد.

حجت الاسلام طاهریان با اظهار این که دین در کنار ولایت معنا پیدا می کند و آنجا دین اثرگذار است که با ولی خدا همراه باشد افزود: تمام ارکان، واجبات، اصول، اعتقادات و پایه های دین ما، با ولایت عجین شده است.

وی تصریح کرد: وجود امام، راهبر و ولی، برای روشن شدن راه و مسیری که انسان باید در آن حرکت کند، بسیار مهم است و آنجا که مردم به حرف ولی گوش کردند، مشکلات حل شده و اگر کسی ولی را نشناخت و جایگاه و حرمت آن را نشناسد و از آن اطلاع نداشته باشد، خط و مسیر را گم می کند.

همچنین در این محفل معنوی که از طریق ارتباط تصویری از نمازخانه شرکت توزیع برق استان با کلیه واحدهای این شرکت همراه بود، ذکر توسلی به ساحت مقدس اولین پیشوای مسلمانان، حضرت علی (ع) شده و مرثیه سرایی نیز انجام شد.