مراسم اربعین شهادت حضرت ابا عبدا.. الحسین (ع)

با حضور مدیرعامل ، معاونین و کارکنان شرکت برق منطقه ای سمنان ، مراسم اربعین شهادت حضرت ابا عبدا.. الحسین (ع) در فضای باز محوطه این شرکت برگزار شد. در این مراسم ، حجه الاسلام و المسلمین بارانی ، امام جمعه مهدیشهر با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس و تسلیت فرا رسیدن اربعین […]

با حضور مدیرعامل ، معاونین و کارکنان شرکت برق منطقه ای سمنان ، مراسم اربعین شهادت حضرت ابا عبدا.. الحسین (ع) در فضای باز محوطه این شرکت برگزار شد.

در این مراسم ، حجه الاسلام و المسلمین بارانی ، امام جمعه مهدیشهر با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس و تسلیت فرا رسیدن اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گفت : خداوند متعال در قرآن ، یادآور جریاناتی است تا بدینوسیله عوامل سعادت و شقاوت را به  مردمان بشناساند.

وی همه رفتارهای انسان ها را دارای ۴ مولفه دانست و بیان داشت :  بینش ، نگرش ، شوق و اراده عوامل انجام یک فعالیت می باشد لذا نگرش دینی و الهی منجر به رفتاری در راستای رضایت خدا و اهلبیت(ع) خواهد شد.

حجه الاسلام و المسلمین بارانی با بیان ویژگی های رفتاری یاران امام حسین(ع) افزود : هرآنچه که از رفتار یاران حضرت ابا عبدا.. الحسین (ع) در روز عاشورا بروز می نمود همراه با شناخت و معرفت به ذات ربوبی بود.

امام جمعه مهدیشهر ، ایثار و از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را برگرفته از معرفت عمیق آنان به خدای متعال و تأسی به یاران امام حسین (ع) در دفاع از ولایت دانست و گفت : عدم تبعیت از شیطان و هوای نفس و دوری از دنیا طلبی وشوق به آخرت و وعده های الهی عواملی بود که موجب سعادت یاران امام حسین (ع) در رخداد کربلا گردید.

در ادامه این مراسم با مرثیه خوانی یکی از مداحان اهلبیت (ع) در مصائب حضرت ابا عبدا.. الحسین (ع) و  یاران وفادار آن حضرت ، حاضرین به عزاداری پرداختند .

گفتنی ست در این مراسم به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس از ۶ تن از رزمندگان کارکنان شرکت برق منطقه ای سمنان با اهداء لوح تجلیل گردید.

شایان ذکر است مراسمی نیر به همین مناسبت در امور انتقال شرق منطقه شاهرود باحضور مدیر و کارکنان امور انتقال شرق معاونت بهره برداری برگرار شد.