مدیریت منابع آبی با مشارکت مردم تربت جام

نخستین جلسه شورای حفاظت از منابع آب باخرز در سال ۱۴۰۰ با دعوت از نمایندگان بهره‌برداران رودخانه روس برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب تربت‌جام در این جلسه تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌های شرکت آب منطقه‌ای استان مبنی بر مدیریت مشارکتی، با دعوت از کشاورزان، […]

نخستین جلسه شورای حفاظت از منابع آب باخرز در سال ۱۴۰۰ با دعوت از نمایندگان بهره‌برداران رودخانه روس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب تربت‌جام در این جلسه تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌های شرکت آب منطقه‌ای استان مبنی بر مدیریت مشارکتی، با دعوت از کشاورزان، شوراهای اسلامی و نمایندگان مالکین روستاهای دشتاب و رباط در رابطه با موضوعات مربوط به رودخانه روس در محدوده این روستاها بحث و بررسی و تصمیم‌گیری شد.

یوسف اختری” گفت: در این جلسه که فرماندار، بخشداران و جمعی از مدیران شهرستان و کارشناسان ستاد در حوزه رودخانه‌ها نیز حضور داشتند مسائل و دغدغه‌های ذینفعان به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت که مهمترین مصوبه ابطال مجوز برداشت شن و ماسه شن‌شویی مجاور رودخانه روس از بستر آن با توجه به درخواست مالکین و حقآبه‌بران این رودخانه (روستاهای رباط و دشتاب) بود.

وی همچنین گفت: طی سال گذشته در حوزه تحت مدیریت این امور که شامل شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد می‌شود، ۱۰ جلسه شورای حفاظت از منابع آب و ۲ کارگروه سیل با ۷۰ مصوبه برگزار و در طول سال حسن اجرای این مصوبات رصد شد.

 

سیمای آب سال آبی ۹۹-۱۳۹۸ استان خراسان رضوی

رئیس گروه آمار شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: گزارشات سیمای آب سال آبی ۹۹-۱۳۹۸ استان، محدوده های مطالعاتی و شهرستان ها در سایت شرکت بارگذاری شد.

حسین شمس‌زاده درخصوص گزارشات سیمای آب اظهار کرد: گزارشات استان، ۳۲ شهرستان و ۳۷ محدوده مطالعاتی در سال آبی ۹۹-۱۳۹۸ تدوین و در پورتال شرکت بارگذاری شد.

وی افزود: این سری از گزارشات برای ۴ سال آبی اخیر در بخش آمار و گزارشات پورتال شرکت در دسترس می‌باشد.

رئیس گروه آمار شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی عنوان کرد: گزارشات مذکور با محوریت گروه آمار و همکاری دفاتر حفاظت، مطالعات، سواحل و رودخانه‌ها، پایش کیفی و بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی هر ساله بعد از اتمام سال آبی تهیه و تدوین می شود.

شمس‌زاده بیان کرد: در این گزارشات حدود هزار و ۵۰۰ صفحه اطلاعات شامل جدول، نقشه و نمودار گنجانده می‌شود.