مدیریت مصرف خانه به خانه در راستای افزایش رفاه خانوار

مجری طرح بهینه‌سازی خانه به خانه در استان یزد، از اجرای ۸۰ درصدی این طرح در بخش منتخب فاز اول خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، حسین زارعی در هفتمین نشست ستاد کاهش پیک بار استان، یکی از گام‌های مدیریت بار و مدیریت مصرف را بهینه سازی مصرف انرژی در بخش […]

مجری طرح بهینه‌سازی خانه به خانه در استان یزد، از اجرای ۸۰ درصدی این طرح در بخش منتخب فاز اول خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، حسین زارعی در هفتمین نشست ستاد کاهش پیک بار استان، یکی از گام‌های مدیریت بار و مدیریت مصرف را بهینه سازی مصرف انرژی در بخش خانگی یا مدیریت مصرف خانه به خانه برشمرد.

وی با بیان اینکه تاکنون طرح بهینه‌سازی خانه به خانه در استان یزد به میزان ۸۰ درصد پیشرفت داشته است ابراز امیدواری کرد تا با اجرای این راهکارها، حدود ۲۰ درصد از مصرف برق مشترکین خانگی کاهش پیدا کرده و از قطع ناخواسته برق جلوگیری شود.

زارعی هدف اصلی این طرح را بهینه‌سازی مصرف مشترکین خانگی با اولویت مناطق کمتر برخوردار عنوان کرد و افزود: اعتمادسازی، آگاه‌سازی و تباد‌ل اطلاعات دو سویه بین مشترکین و شرکت‌های متولی و همچنین تبدیل مشترکین خوش مصرف به کم مصرف و مشترکین پر مصرف به خوش مصرف طبق تعرفه امید از دیگر اهداف اجرای طرح بهینه سازی خانه به خانه در استان یزد است.

وی همچنین با اشاره به تجربیات قبلی و مطالعات تطبیقی انجام شده در کشور‌های دیگر گفت: پس از انجام این مطالعات برخی ایده‌ها شکل گرفته و به شرکت توانیر ارائه شد و مورد استقبال شرکت توانیر قرار گرفت.

مجری طرح ملی بهینه‌سازی خانه به خانه در استان یزد با بیان این که ابلاغ این طرح در راستای طرح برق امید در مهر ماه سال ۹۹ از سوی شرکت توانیر انجام شد، ادامه داد: اجرای این پروژه به صورت ویژه به شرکت برق منطقه‌‌ای یزد واگذار شد. در فاز نخست این طرح می‌بایست مطالعه، برنامه ریزی و اجرای طرح‌ها با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان انجام شده و در فاز دوم نیز با استفاده از نتایج فاز نخست، راهکار‌های عملی و موفق اصلاح الگوی مصرف توسط شرکت توزیع نیروی برق استان و با نظارت شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در مناطق تحت پوشش به کار گرفته شود.

مجری طرح بهینه‌سازی خانه به خانه با بیان اینکه مشاورین و پیمانکاران این طرح در دو بخش آموزشی و اجرایی انتخاب شدند یادآور شد: مقرر شد اجرای این طرح به صورت محله محور انجام گردد و با مساعدت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دفاتر تسهیل‌گری محلات، دو محله حسن آباد و پردیسان برای اجرای این طرح انتخاب شدند.

وی با اشاره به لزوم مراجعه حضوری به منازل برای اجرای اقدامات بهینه سازی مصرف، افزود: در نخستین مرحله اجرایی، آموزش و فرهنگ‌سازی برای مشترکین خانگی در نظر گرفته شد و ضمن برگزاری یک دوره مجازی ۴ روزه، مسائل مربوط به بهینه‌سازی مصرف انرژی به مشترکین خانگی آموزش داده شد.

زارعی اوج گیری بیماری کرونا و عدم امکان حضور در منازل را یکی از چالش‌های مهم بخش اجرایی این طرح دانست و گفت: مقرر شد جهت پیشگیری از خطرات احتمالی انتقال بیماری کرونا، اجرای طرح در بخش سرمایش و در پشت بام منازل صورت گرفته و طی آن سرویس کولر‌ها، تعویض پوشال آن‌ها و نصب سایه بان برای کولر‌ها انجام شود.