مدیریت مصرف برق در ادارات اصفهان

همزمان با رشد بی سابقه مصرف برق و اعمال خاموشی در کشور جلسه مدیریت مصرف انرژی الکتریکی با حضور مهندس شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری و نمایندگان دستگاههای اجرایی استان با هدف مدیریت مصرف برق در ادارات در سالن دکتر حسابی برق منطقه ای اصفهان برگزار شد . به گزارش روابط عمومی شرکت برق […]

همزمان با رشد بی سابقه مصرف برق و اعمال خاموشی در کشور جلسه مدیریت مصرف انرژی الکتریکی با حضور مهندس شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری و نمایندگان دستگاههای اجرایی استان با هدف مدیریت مصرف برق در ادارات در سالن دکتر حسابی برق منطقه ای اصفهان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای اصفهان در این جلسه مهندس موسی رضایی مدیرعامل این شرکت  با توجه به شرایط اعمال خاموشی در استان اصفهان و کشور گفت:  خشکسالی کم سابقه ،  کمبود آب ذخیره سدها و در مدار نبودن نیروگاههای برقابی  و  رشد نامتعارف مصرف برق نسبت به سال گذشته  از مواردی است که  منجر به اعمال ۱۰۰۰  مگاوات خاموشی در اصفهان شده است .

در ادامه مهندس شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت : ما در شرایط حاد خشکسالی طی ۵۰ سال گذشته هستیم  و عواملی چون کانون های گرد و غبار و افزایش آن ، پدیده فرونشست زمین و افت سفره آب های زیر زمینی که همه به دلیل خشک بودن زاینده رود در استان ، همه از عواملی است کارما را با مشکل روبرو کرده است .

وی افزود : طرحهای تأمین آب به تبع آن تأمین برق در استان منجر به خاموشی های اخیر شده است که عوامل فوق و نیز رشد غیر متعارف مصرف برق نسبت به سالهای قبل از عوامل تشدید خاموشی ها است .

مدیرکل  مدیریت بحران  استانداری اصفهان با مشکل توصیف کردن شرایط اضافه کرد:  در  ایام کرونا  صنوف  متضرر شده  از  این بیماری همه گیر با خاموشی های روزانه نیز مواجه و مشکلات آنها مضاعف شده است که احتیاج به یک همت همه گانی دارد .

مهندس شیشه فروش در پایان از دستگاه های اجرایی استان در خواست نمود با مدیریت مصرف برق خود به میزان ۵۰ درصد صنعت برق را در گذر از شرایط بحرانی فعلی یاری نمایند .

سپس مهندس سهرابی مدیر دیسپاچینگ برق اصفهان نیز با رائه سخنانی با شرح وضعیت شبکه اصفهان به سهم حدود ۱۰ درصدی اصفهان از مصرف برق شبکه کشور اشاره کرد و گفت : امسال با پیش بینی های انجام شده با توجه به رشد مصرف بی سابقه ، حدود ۱۵۰۰۰ مگاوات کمبود برق خواهیم داشت که باید برای مقابله با آن اقدام جدی انجام شود .

مدیر دیسپاچینگ برق اصفهان افزود : رشد معمول سالانه بار حدود ۴ تا ۵ درصد است اما ما در حال حاضر حدود ۱۵ درصد رشد مصرف برق داشته ایم و از سوی دیگر با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود آب  ۱۴ درصد تولید نیروگاه های برقابی را نخواهیم داشت .

سپس مهندس پیرپیران مدیر عامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز باتوجه به عدم توازن بین تولید و مصرف برق در جامعه که منجر به اعمال خاموشی در سطح کشور شده است گفت : در شرایط فعلی مشترکین می توانند با مراجعه به سایت شرکت های توزیع از زمان و نحوه خاموشی منطقه خود اطلاع یابند .

وی افزود : یک بسیج و حضور همگانی نیاز است تا مصرف برق و مدیریت آن به روال عادی خود برگردد و گرنه مصرف بی رویه شبکه برق کشور دچار فروپاشی خواهد شد.

مهندس علاقمندان  مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان نیز  به  ۲۳  شهرستان تحت مدیریت  این شرکت و جدول خاموشی ها در سایت این شرکت اشاره کرد و گفت : طی بررسی های انجام شده متأسفانه مصرف دستگاه های اجرایی استان نیز نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه داشته اند.

در پایان گفتنی است : از سوی مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مقرر گردید . جلسه مدیریت بار دستگاه های اجرایی استان به صورت هفتگی در سازمان های مرتبط برگزار و موضوع مدیریت مصرف برق پیگیری گردد .