مدیریت مصرف انرژی با تعامل برق مشهد و صنعت گردشگری

در نشست مشترک مدیران شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد و مدیران صنعت گردشگری و جامعه هتل داران مشهد، زمینه های همکاری و تعامل هرچه بیشتر درخصوص مدیریت مصرف انرژی مورد تأکید قرار گرفت. به گزارش دفتر روابط عمومی، در ابتدای این نشست مقدسی دبیر انجمن حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی گفت: مشهد یک شهر […]

در نشست مشترک مدیران شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد و مدیران صنعت گردشگری و جامعه هتل داران مشهد، زمینه های همکاری و تعامل هرچه بیشتر درخصوص مدیریت مصرف انرژی مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش دفتر روابط عمومی، در ابتدای این نشست مقدسی دبیر انجمن حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی گفت: مشهد یک شهر زیارتی است و اعمال خاموشی ها در آن بویژه در حوزه گردشگری مشکلاتی را برای این صنعت ایجاد می کند در این حال با وجود برنامه ریزی لازم و تدوین یک پروتکل، آماده همکاری و تعامل با توزیع برق مشهد هستیم.

خانم شاه ولایتی نماینده جامعه هتل داران مشهد نیز گفت: بیشترین تاسیسات اقامتی در مشهد واقع شده و بیماری کرونا نیز بیشترین آسیب را به این صنعت وارد کرده و اکنون اعمال خاموشی ها نیز نارضایتی هایی برای میهمانان بوجود آورده است. وی گفت: اعمال خاموشی اگر چه تبعات اقتصادی و اجتماعی برای هتل داران بدنبال داشته است اما آماده همکاری و تعامل در بحث مدیریت مصرف هستیم.

مهندس بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز گفت: ۱۵۶۳ اقامت گاه در مشهد شامل ۲۴۰ هتل و ۳۷۲ مهمانپذیر و سایر مراکز اقامتی وجود دارد که در برابر شیوع کرونا همواره با رکود روبه رو شدند اما با پرهیز از تعدیل نیرو و ضرورت وجود امنیت در این اماکن همواره سعی کردند از تعطیلی هتل و مهمانپذیرها پرهیز کنند.

در این نشست احسانی مهر مدیر دفتر حراست توزیع برق مشهد نیز گفت: چرخه اقتصادی یک چرخه بهم پیوسته است و تمام مشاغل و صنوف در این چرخه، نقش آفرینی می کنند. توزیع برق مشهد نیز با آگاهی از این نکته همواره با تمام صنوف گفتگو و تعامل سازنده ای داشته است چرا که در رسالت اصلی ما برق رسانی و توزیع انرژی است.

وی با اشاره به اینکه ما در حوزه توزیع، دارای نیروگاه نیستیم و تنها یک توزیع کننده هستیم گفت: با وجود این شرایط، برنامه ریزی لازم انجام شده تا مشکلات موجود به بهترین وجه رفع گردد.

در این رابطه می بینیم که شورای عالی امنیت ملی به خاموشی ها ورود پیدا کرده و کارگروهی متشکل از وزیر نیرو، وزیر کشور، معاون اول رئیس جمهوری و وزیر صمت تشکیل شده و باید تصمیمات وزارت نیرو اعمال شود و در این تصمیمات، همه جوانب و امور لازم مدنظر قرار گرفته است.

وی برگزاری جلسه و تعامل با بخش صنایع را از دیگر برنامه های توزیع برق مشهد عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۰ جلسه با صنایع برگزار شده و با توافق سازمان های نظارتی، مدیریت مصرف انرژی در صنایع اجرایی شده است.

در ادامه مهندس معصومه مرادی مدیر دفتر مدیریت مصرف با اشاره به اینکه توزیع برق مشهد نسبت به نگرانی ها و دغدغه های صنوف، صنایع و بخش کشاورزی واقف می باشد. گفت: امروزه مصرف انرژی برای هر منطقه ای، ظرفیت بندی شده و سقف مشخصی در مصرف برق تعریف شده است که باید رعایت شود. صنایع بزرگی مثل فولاد و سیمان را شاهد هستیم که در مورد آنها هم خاموشی ها اعمال می شود.

مهندس مرادی اضافه کرد: با توجه به اعمال خاموشی در سطح شهر مشهد و ضرورت مدیریت مصرف در صنوف مختلف، استفاده از دیزل در اماکنی نظیر هتل ها و مهمانپذیرها ضروری است. وی با طرح این سئوال که آیا هتل های مشهد مجهز به دیزل هستند یا نه؟ گفت: اگر این اماکن مجهز به دیزل باشند امروز در برابر اعمال خاموشی ها با مشکل روبه رو نخواهند شد.

شایان ذکر است؛ شهر مشهد به لحاظ زیارتی بودن و حضور بیش از ۲۵ میلیون زائر در طول سال، از نظر گردشگری و حضور زائران حضرت رضا (ع)  همواره مورد توجه بوده و شرکت توزیع برق مشهد تمام سعی خود را بر آن داشته که کمترین تنش و نارضایتی را در بخش گردشگری و هتلداری داشته باشد و با توجه به تعاملات انجام شده با اداره کل گردشگری کمترین مدیریت اضطراری بار در این بخش لحاظ شده است.