مانور مدیریت مصرف برق در ادارات خراسان رضوی برگزار شد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: هفتمین مانور سراسری “اقدام فراگیر مشترک” با محوریت کنترل بار و مدیریت مصرف برق در نهادها، دستگاه های اجرایی و بانکها همزمان با شرکتهای توزیع زیر پوشش وزارت نیرو در سراسر کشور در ۳۰ شهرستان استان برگزار شد. به گزارش روز پنجشنبه روابط […]

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: هفتمین مانور سراسری “اقدام فراگیر مشترک” با محوریت کنترل بار و مدیریت مصرف برق در نهادها، دستگاه های اجرایی و بانکها همزمان با شرکتهای توزیع زیر پوشش وزارت نیرو در سراسر کشور در ۳۰ شهرستان استان برگزار شد.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، وحید باغیشنی افزود: در نتیجه کمبود تولید برق در بهار امسال و در پی مصوبه هیات وزیران و ابلاغ آن به وزارت نیرو مبنی بر لزوم کاهش ۹۰ درصدی مصرف برق در ساعات غیراداری نهادها و دستگاه های اجرایی، اجرای مانور سراسری اقدام فراگیر مشترک به رصد و کنترل این مهم توسط دستگاه های اجرایی استان در ساعات بعد از ظهر امروز اختصاص یافت.
وی بیان کرد: در این راستا ۶۰ اکیپ عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی پس از اتمام ساعت اداری به نهادها و دستگاه های اجرایی ۳۰ شهرستان مراجعه کردند تا بر میزان رعایت کاهش ۹۰ درصدی مصرف برق توسط ادارات نظارت کنند.
باغیشنی اضافه کرد: کنترل هوشمند بیش از ۹۰۰ نهاد و دستگاه اجرایی در ۳۰ شهرستان استان توسط مرکز فهام خراسان رضوی گویای مصرف ۱۰۰ مگاوات ساعت برق توسط نهادها و دستگاه های اجرایی استان و کاهش ۷۱ درصدی مصرف برق توسط این نهادها و دستگاه های اجرایی تا ساعت ۱۶ بعد از ظهر امروز بود.
وی ادامه داد: کنترل روشنایی معابر از دیگر بخشهای مانور اقدام فراگیر مشترک شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در روز جاری بود تا هیچ لامپی در ساعات روز روشن نماند، زیرا بعضا برخی لامپها در معابر به دلیل خرابی سیستم یا ساعت فرمان سیستم توزیع در روز روشن می مانند که گلایه شهروندان را به همراه داشته است.
معاون شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، یکی درمیان کردن لامپهای مربوط به روشنایی معابر در ساعات شب را از دیگر بخشهای مانور امروز برشمرد و گفت: در این زمینه ۲۰ دستگاه بالابر برای تعدیل یا یکی در میان کردن روشنایی معابر در شهرستانهای خراسان رضوی مورد استفاده قرار گرفتند.
باغیشنی اضافه کرد: موضوع بااهمیت دیگر در مصوبه هیات وزیران، مقابله با دستگاه های غیرمجاز استخراج رمزارز است که طی برگزاری هفتمین مانور اقدام فراگیر مشترک، بازرسین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به محلهای مشکوک مربوط به استخراج رمزارز که پیش از این شناسایی شده بود، مراجعه و نسبت به ضبط ۹۵ دستگاه و تحولیشان به مراجع قضایی اقدام نمودند.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در شهرستانهای زیرپوشش شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی یکهزار و ۲۷۵ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در بیش از ۶۰ محل کشف و تحویل مراجع قضایی شده است.