لزوم همکاری همه جانبه صنایع بزرگ در تامین برق استان مرکزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تامین برق  استان مرکزی نیازمند همکاری همه جانبه صنایع بزرگ  است. سعید فرخی در ششمین جلسه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ بابیان این مطلب افزود:شرکت توانیر سهیمه مصرف برق ایلاغی را متناسب با مصرف استان به ویژه صنایع  بزرگ در نظر بگیرد تاخدشه ای به صنعت و […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تامین برق  استان مرکزی نیازمند همکاری همه جانبه صنایع بزرگ  است.

سعید فرخی در ششمین جلسه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ بابیان این مطلب افزود:شرکت توانیر سهیمه مصرف برق ایلاغی را متناسب با مصرف استان به ویژه صنایع  بزرگ در نظر بگیرد تاخدشه ای به صنعت و تولید استان وارد نشود.

وی اطلاع رسانی را از محورهای مهم مدیریت مصرف برق برشمرد وافزود:حجم اطلاع رسانی کار  در صدا و سیما و شبکه های اجتماعی بایدگسترده تر شود.

فرخی بابیان اینکه  صورت روزانه پایش و بازرسی از ادارات توسط کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق استان انجام می شود و ادارات و مراکز پر مصرف در نوبت اول تذکر از سوی استانداری و در صورت عدم رعایت سقف تعیین شده با قطعی مواجه خواهند شد.

وی اظهار امیدواری کرد با همدلی و همراهی مردم ، علی رغم شرایط بسیار سخت امسال از لحاظ تامین برق مصرفی ، گذر موفقی از پیک بار داشته باشیم.

ضرورت همکاری  مستمر شرکت آلومینیم با صنعت برق

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر گفت:در جلسه ستاد راهبری مدیریت بار کشور ابلاغ شده است که  مدیریت صنایع بالای ۳مگاوات که از ساعت ۱۲تا ۲۱ است باید رعایت شود .

مهندس فرهاد شبیهی برمواردی که دربحث دبیرخانه شورای امنیت ملی تاکید کرد و افزود: در بند۱۱بخش ب مصوبه دبیرخانه شورای امنیت ملی اعلام شده است، توانیر موظف است در صورت کمبود تولید با برنامه نسبت به اطلاع رسانی قبلی نسبت به کاهش مصرف یا قطع برق مشترکان عمده اقدام کند که پس از رفع محدودیت، صنایع تولیدی دراولویت تامین برق قرار بگیرند.

وی با توجه به شرایط دشوار صنعت برق کشور که در روز گذشته  فرکانس شبکه به ۴۹.۵ رسید،مواجه شدیم،بار به صورت خودکار برای محافظت از شبکه از مدار خارج می شود.

مهندس شبیهی خاطرنشان کرد: صنایع آلومینیم برای رعایت همکاری باید  یا برنامه تعمیرات و تعطیلات ۱۵ روزه را اعمال کنند یا مصرف برق خود را تا ۲۰درصد کاهش دهند.

تامین برق مراکز آزمون سراسری استان مرکزی نیازمند مدیریت مصرف صنایع

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: تامین برق مراکز آزمون سراسری استان مرکزی نیازمند مدیریت مصرف صنایع است.

مهندس محمد اله داد با توجه به اینکه  افزایش بالای مصرف برق در روزانه رکورد جدیدی را رقم می زند ،افزود: میزان مصرف برق به ۶۴هزار مگاوات در کشور رسیده وناپایداری جدی در فرکانس شبکه رخ داده است.

وی با بیان این که بازدید میدانی از مراکز برگزاری آزمون به عمل آمده است، تاکید کرد: با توجه به برگزاری آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه و همزمانی موضوع با گرمای هوا و به تبع آن افزایش نیاز به مدیریت مصرف با توجه به محدودیتهای تولید برق در کشور تمهیدات لازم برای بروز حداقل خاموشی ها و تامین برق پایدار برای حوزه های امتحانی اتخاذ شده است که نیازمند همکاری صنایع است.

اله داد با اشاره به اینکه صنایع به صورت خیلی فشرده با توزیع برق همکاری دارند ،افزود: اما بار مصرفی صنایع استان در روزهای پنج شنبه و جمعه افزایش لذا همکاری طی این دو روز نیز ضروری است.