لزوم همکاری مشترکان جهت مدیریت مصرف برق

ششمین نشست مدیریت پیک بار ۱۴۰۰ با هدف هماهنگی جهت گذر از پیک بار شبکه برق در تابستان به ریاست مدیرعامل برق منطقه‌ای زنجان و با حضور اعضای ستاد استانی عبور از پیک بار سال ۱۴۰۰زنجان وقزوین به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد. به گزارش روابط عمومی برق منطقه‌ای زنجان، در این نشست علی خلجی، رییس […]

ششمین نشست مدیریت پیک بار ۱۴۰۰ با هدف هماهنگی جهت گذر از پیک بار شبکه برق در تابستان به ریاست مدیرعامل برق منطقه‌ای زنجان و با حضور اعضای ستاد استانی عبور از پیک بار سال ۱۴۰۰زنجان وقزوین به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی برق منطقه‌ای زنجان، در این نشست علی خلجی، رییس ستاد مدیریت بار منطقه ای  با اشاره به افزایش زودرس دمای هوا و در پیش بودن تابستان گرم بر لزوم همکاری اعضای ستاد برای گذر موفق از این پیک بار تاکید و اضافه کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده بیش از ۲۱ درصد رشد مصرف در پیک بار برق منطقه‌ای زنجان شاهد خواهیم بود که با توجه به خشکسالی و کاهش قدرت تولید برق در کشور تامین برق برای مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی استان به همراهی و همکاری مشترکان و مدیریت مصرف برق بیش از گذشته نیاز خواهیم داشت.

مدیرعامل برق منطقه‌ای زنجان، مشارکت حداکثری مشترکان در مصرف بهینه برق و اجرای دقیق طرح‌های پاسخگویی بار با همکاری صنایع در ساعات اوج بار را مهمترین شاخصه گذر از پیک بار تابستان عنوان کرد و افزود: براساس دستور ابلاغ شده شرکت توانیر، سقف مصرف قابل تامین برق برای جمع شرکت‌های توزیع و مشترکین اختصاصی برق منطقه‌ای ۱۳۵۰ مگاوات برای اردیبهشت ماه، ۱۴۴۹ مگاوات برای خردادماه و ۱۵۴۳ مگاوات برای تیر تا شهریور تعیین شده است.

مهندس خلجی  به رعایت سهمیه تعیین شده هر استان اشاره کرد و افزود: در صورت عدم رعایت سهمیه تعیین شده به استان‌های منطقه خاموشی اعمال خواهد شد و باید از همه  ظرفیت‌های تولید و  مولدهای خود تامین استفاده حداکثری داشته باشیم و شرکت‌های توزیع باید بر اطلاع رسانی مدیریت و کاهش مصرف وسایل سرمایشی متمرکز شوند.
وی در ادامه  همراهی مدیران استانی و کنترل مصرف ادارات را از جمله موارد حائز اهمیت عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد : به یاری خداوند و همت و تلاش دوستان از پیک بار تابستان امسال هم با کمترین تبعات عبور کنیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان، با یادآوری سخنان مهندس رخشانی مهر در جلسه با مدیران عامل شرکت‌ها ی برق منطقه ای بر پیگیری و اقدام جدی بحث رمز ارزها در شرکت‌های توزیع استان‌ها تاکید کرد و افزود رمز ارزهای مجاز در زمان پیک بار نباید هیچ گونه فعالیتی داشته باشند و رمز ارز های غیر مجاز باید با تشکیل ستادهای استانی کشف و بعد از آن به چرخه مصرف برنگردد.
در ادامه مهندس احد ابراهیمی طی گزارشی تدوین سند بازیابی شبکه تحت پوشش دیسپاچینگ منطقه ای زنجان برای اولین بار، تهیه شناسنامه اعضای ستاد مدیریت انرژی و بار منطقه، ستاد گذر از پیک و اعضای اتاق پایش انرژی،تعریف و پیاده سازی حفاظت ویژه جریانی تک ترانسفورماتوری و ولتاژی در ایستگاه های  شناسایی شده و… را سایر  اقدامات این شرکت برای مدیریت بار عنوان کرد و گفت : امیدواریم با اجرای آنها بتوانیم گام موثری در مدیریت پیک بار برداریم.