لزوم مشارکت مردم در مدیریت مصرف برق

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری اولین نشست مطبوعاتی مدیر عامل این شرکت با محوریت عبور از پیک برق تابستان ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. مهندس مجید فرهزاد مدیر عامل این شرکت با اشاره به اینکه با توجه به کاهش ۳۴ درصدی ذخایر آبی نیروگاه های برق […]

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری اولین نشست مطبوعاتی مدیر عامل این شرکت با محوریت عبور از پیک برق تابستان ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

مهندس مجید فرهزاد مدیر عامل این شرکت با اشاره به اینکه با توجه به کاهش ۳۴ درصدی ذخایر آبی نیروگاه های برق آبی و افزایش مصرف برق صنایع بزرگ ، رشد سالانه مشترکین ، افزایش مراکز غیر مجاز استخراج ارزهای دیجیتال ، حدود ۱۰۰۰۰ مگاوات کسری تولید برق در کشور داریم که نیاز مند مشارکت همه جانبه عموم مردم در برنامه های مدیریت مصرف و مقابله جدی با مرکز غیرمجاز رمز ارزها می باشد.

وی در ادامه افزود از ابتدای طرح مقابله با مراکز غیر مجاز رمز ارزها تا کنون ۹۱۹ دستگاه ماینر غیرمجاز ، شناسایی جمع آوری و به مراجع قضایی معرفی شده و در این رایطه مردم عزیز می توانند این مراکز را از طریق سامان پیامکی ۱۰۰۰۳۸۱۱۲۱ معرفی وبه ازای معرفی هردستگاه غیر مجاز ماینر پاداش ریالی به مبلغ ۵ میلیون ریال به آنها پرداخت می شود.

ایشان در پاسخ به سوالی تشریح کرد : بهره برداری از مراکز مجاز استخراج رمز ارزها منوط به مقرارت وقوانین مربوطه می باشد و در چهار شهرک صنعتی بروجن ، فرخشهر ، سفیددشت و شهرکرد ممنوع بوده و با توجه به فصل پیک بار از اول خردادا ماه برق مراکز مجاز نیز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب قطع خواهد شد وتاپایان شهریور ماه به همین منوال خواهد بود.

مهندس فرهزاد با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۲۰۰۰ انشعاب غیر مجاز شناسایی ، جمع آوری و مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و ۱۸۰ کیلومتر از شبکه های برق رسانی نیز به کابل خودنگهدار تبدیل شد، افزود : در سال جدید نیز تبدیل سیم به کابل به میزان ۲۰۰ کیلومتر در دستور کار این شرکت قرار دارد و با توجه به آغاز طرح بهینه سازی شبکه های برق روستایی در سال ۱۴۰۰ شبکه برق رسانی ۱۳۰ روستای استان اصلاح و بهینه سازی خواهد شد.

وی درادامه از پیش بینی ۴۴۰ مگاواتی پیک مصرف برق استان در سال جدید خبر داد و گفت بیشترین مصرف برق به ترتیب در حوزه های کشاورزی (۳۵ درصد) خانگی (۲۸ درصد) ، صنعتی (۲۰ درصد) می باشد.
ایشان تلفات انرژی در استان را ۸.۱ درصد عنوان کرد وگفت در سالهای ۹۶-۹۲ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه ودر سال های ۹۹-۹۶ بالغ بر ۱۱۲۰ میلیارد تومان پروژه و در سال ۹۹ نیز ۷۳۹ میلیارد تومان طرح در حوزه برق رسانی مورد بهره بردارداری قرار گرفته است.

مهندس فرهزاد در پایان به طرح های تشویقی مدیریت مصرف برق در بخش های مختلف اشاره کرد و تشریح کرد اگر کشاورزان سطح استان از ساعت ۱۲ تا ۱۷ بعداز ظهر چاه های آب کشاورزی خود را خاموش کنند از ۱۹ ساعت برق رایگان در طول شبانه روز بهره مند خواهند شد و برق مشترکین خانگی که در طول ماه کمتر از الگوی تعیین شده (۸۰ کیلووات ساعت در ایام غیر گرم و ۱۰۰ کیلوات در ایام گرم سال ) مصرف کنند ، کاملا رایگان خواهد شد.